Er kwam vandaag een collega bij mij en die wou een nieuw bandje plaatsen op zijn Citizen Promaster. Nu zat er een leren band op, dit vond hij zelf ook het mooiste.
Nu wilde hij er af en toe wel mee het zwembad in kunnen duiken en normaal is leer daar natuurlijk niet geschikt voor, wij zouden misschien een mooie rubberen band plaatsen of misschien een NATO maar hij wou het horloge graag op leer houden en vroeg of hier een oplossing voor was.
Nu weet ik dat er leren banden zijn die waterproof zijn maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, zijn er goede waterproof leren banden op de markt?
Alle leren bandjes, ook de waterdichte zoals de al aangedragen Di Modell en de Hirsch Mariner worden allemaal helaas na verloop van tijd niet mooier van water, vooral van chloor water en zout water is helemaal funest.
Dus als je het mij vraagt is het echt kiezen. Rubbertje er op en het bad in of met je leren band lekker aan de bar.
Onze forum sponsor www.horlogebanden.com heeft een brede selectie Hirsch banden die van waterbestendig tot duiken en sauna proof gaan. Kan ik zeer aanbevelen
Ik heb de Hirsch heavy calf en de grand duke behoorlijk op de proef gesteld met vakantie. Ook snorkelen elke dag zwemmen en duiken. Bleven goed. De Chronissimo ook gehad maar deze vond ik na verloop van tijd muf ruiken. Bij de 2 Hirsch banden nooit gehad.