Waterproof, water resistant, waterdicht?

Kan iemand mij uitleggen wat deze getallen inhouden.
De meting is gedaan op een vintage oyster case geschikt tot 50mtr waterdicht.

Als ik het goed heb geleerd op hier op het forum word doormiddel van druk in een afgesloten ruimte de vervorming van de kast gemeten om waterdichtheid te testen. Dus wat deze bon aangeeft is bij hoeveel druk de kast is vervormd en hoeveel hij dan is vervormd.
De - getallen zullen dan negatieve druk zijn en zal de kast uitzetten (vacuĂĽm) en de + positieve druk is dan overdruk en zal de kast induwen.
Iemand met echte kennis zal hier vast wel langskomen om me aan te vullen en/of te verbeteren.

4 likes

Helemaal goed uitgelegd, @mhu3003 vintage is nooit waterdicht dus ik zou water vermijden als de pest

2 likes

2 bar. Dus getest op 20m diep. Spatwaterdicht, maar ik zou weg blijven van water.

Dat is niet perse waar. Er is zeker waterdichte geteste vintage op 10 of 20 atm.

Of je het risico moet nemen is 2.

Idd :joy:. Als t 2 bar is. Dit soort outputje zou best een wat beter omschrijving kunnen hebben.

1 like

Hogwash.

1979 USSR called. :wink:

2 likes

Prima toch vermijd ik water met vintage

2 likes

Fair enough

1 like

Test gut :+1: Ik zeg gaan :man_swimming:

Bedankt voor alle uitleg, was alleen erg benieuwd hoe ik dit nu moest lezen.
En NEE we gaan er zeker niet mee zwemmen

:+1:

3 likes

Is 2 bar niet 10 meter diep?

1 bar is 10 meter waterkolom, 2 bar is dus 20 meter waterkolom.

Kan beide waar zijn, maar dit is overdruk. Dus 2 bar op de 1 bar die we op 0 meter hebben.

1 like

Hz ik zwem gwn met een vintage

Ach de een zwemt met een vintage, de ander formuleert volzinnen en schrijft woorden volledig uit. Zo doen we allemaal iets.

4 likes

Oké, weer niks met horloges te maken, maar goed.

Waarom zou je niet met een vintage horloge kunnen zwemmen als die getest is en gebruik maakt van saffierglas in plaats van plexiglas en alles vernieuwd is qua pakkingen? Het moet dan in mijn ogen prima kunnen.

1 like

Ja zeker als het ook getest is hoor. Veel mensen zijn misschien te voorzichtig… Ik merk dat ik ook een schroefkroon wil om te pootjebaden. Dat is totaal niet nodig en je hebt groot gelijk, als alles in orde is moet je er lekker mee zwemmen en van genieten!

Plexi of saffier zou niet uit mogen maken. Mijn Tudor 79090 die ik helaas verkocht heb.
Was voorzien van plexiglas en was bij de laatste service getest en nog steeds geschikt tot 200M.
Heb er veelvullidig mee gezwommen gedouched etc etc.

Zou ook moeten zijn, immers, voor gemaakt.

Toch is plexiglas gevoelig voor barsten en schuren die je niet ziet, daarom zou ik het niet durven.

Dat. Maar gebruik kan zorgen voor schades waardoor het allemaal kwetsbaar wordt… en herstellen kan niet.

Dus ik zwem ook met modern :joy: