Waterschade aan een uurwerk

Niet mijn horloge (gelukkig) maar wel interessant om te zien! En een waarschuwing :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Vraag me dan meteen af wat zo’n restauratie zou kosten :scream:

gewoon even een nieuw uurwerkje plaatsen …

$5700, heb het nagevraagd bij de horlogemaker :sweat_smile:. Ik weet niet of je daar een nieuw uurwerk voor gaat vinden. Maar op deze manier komen de serienummers van de kast en het uurwerk nog wel overeen met hoe hij geleverd is!

1 like

Pff wat een klus zeg. Wel gaaf om te zien!

1 like

Valt dan eigenlijk goed mee, nu ja … toch in vergelijking met de waarde van het horloge.

Bedankt trouwens voor je opzoekwerk :clap:t2:

Leuk filmpje!
Ik ben benieuwd hoe hij aan die nieuwe onderdelen komt :thinking:

Een Master Watchmaker heeft denk ik connecties waar de meesten van ons huiveringen bij krijgen haha. Mijn opa was horlogemaker in de jaren 60/70/80/90 en in zo’n omgeving kan je een enorm netwerk opbouwen…

1 like

Aha, het zijn geen nieuwe onderdelen dus.
Want van de fabriek krijg je ze niet.

Daar kan ik geen doorslaggevend antwoord op geven, maar ik weet dat er in ieder geval op de replica/namaak markt heel veel nieuwe cq originele onderdelen in verpakking rondgaan voor mensen om namaak/replica’s te upgraden… Daarvan uitgaand ben ik er vrij zeker van dat een master watchmaker wel originele onderdelen in handen kan krijgen. al kan ik dit natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen.

1 like