Watex 'Dynamic'

Een tijdje geleden deze Omega Dynamic tweelingbroer op de kop kunnen tikken. Ik vind het een leuk ding, en de afmetingen zijn zeer fijn voor een vintage. Ook lijkt er mij wel een kwalitatief uurwerk in te zitten. Daarom denk ik er sterk over na om deze in orde te laten brengen door iemand (nieuw glas, polijstwerk op de kast, uurwerk in orde zetten want tikt nu niet). De moeite waard volgens jullie? Er is wat schade op de plaat, dus perfect wordt ie nooit, maar toch lijkt deze me een tweede leven te verdienen.

Weet iemand soms meer over Watex? Of over het uurwerk dat in mijn exemplaar zit (ik vermoed ETA 2783)? Het uurwerk ziet er compleet uit? Op de foto’s is duidelijk dat de buitenste ring van de wijzerplaat niet mooi aansluit op het midden, hoeft dat een probleem te zijn?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde input!

Explore septentrio2

http://s1081.photobucket.com/user/septentrio2/media/DSC_0573_zps43edb168.jpg.html]
[URL=http://s1081.photobucket.com/user/septentrio2/media/DSC_0568_zps6a11c03c.jpg.html[/url]

Grappig, lijkt inderdaad erg op de Dynamic behalve de bandaanzet. Uurwerk is van goede kwaliteit en eventueel benodigde onderdelen moet nog relatief makkelijk aan te komen zijn .

Hmm dat ligt eraan hoeveel geld je er aan wil uitgeven en wat je met het horloge van plan bent. Als je het zelf wil gaan dragen dan zou ik zeggen: doen. Als je het wil verkopen dan heeft het weinig zin, omdat je altijd meer zal betalen dan het horloge waard is.
Je moet al snel denken aan 75 euro voor een servicebeurt zonder eventuele onderdelen die vervangen moeten worden. Daarnaast is een speciaal gevormd glaasje duurder dan een rond glaasje. Polijsten kost je ook 75-100 euro, maar dat zou ik niet doen. Krasjes en dergelijk horen in mijn ogen bij het horloge en het lijken me onnodige kosten om die weg te laten halen.

mvg Melvin

Het is zeker een leuk ding, economisch gezien zou ik het afraden maar als het horloge nu wel redelijk tot goed loopt zou ik het houden bij een servicebeurt en een nieuw glas.

Watex is volgens mikrolisk.de een merk dat is gesticht in 1942:
“Adolf Obrecht SA / Watex Watch Co. SA Uhren, Uhrenteile; Solothurn, Schweiz; registriert am 29.6.1942”

Het horloge loopt momenteel niet. En ik zou ze zelf dragen mocht ze opgeknapt zijn. Prioriteit zou natuurlijk zijn om het uurwerk gangbaar te krijgen.

Ik roep nu even iets wilds, dus doe ermee wat je wilt.

Je zou kunnen overwegen om voor jezelf een traject te starten om zelf je uurwerken te servicen. Dit kost meer geld dan een servicebeurt (in opbouw van gereedschap, kennis en gesneuvelde horloges) maar is echt een geweldige manier om je horlogehobby te beleven. Bijkomend voordeel is dat je bij horloges zoals deze de economische factor niet hoeft mee te wegen…

Belangrijke voorwaarde is wel dat je iemand weet te vinden die het je wil leren (voordoen), en ik weet uit ervaring dat dit nog niet zo makkelijk is.