We mogen weer stemmen! Wat draag jij?

Bij ons in België is het deze zondag dus foto volgt :yum:

2 likes

Succes, uitdagende expeditie :smile:

2 likes

Net terug van het stembureau. Ik heb sjiek gestemd :smile:

9 likes

Mochten mensen het zich afvragen, ja natuurlijk let ik op wat mensen om hebben. Ik heb wat dames Rado’s gezien en een enkele Navitimer voor de rest weinig interessante horloges in mijn stembureau…

2 likes

7 likes

Draag mijn teenslippers, zit in Griekenland :sunglasses:

2 likes

Kiezers bedankt! Het was zoals altijd weer een feestje. Mocht je nog geen vrijwilligerswerk doen en wel iets hebben met het stemrecht, meld je dan zeker aan als stembureauvrijwilliger in jouw gemeente. Gemiddeld kost het je 1 dag per jaar.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Dank je! Met het feest der democratie bedoel je neem ik aan.

1 like

Vandaag alle getelde stemmen invoeren.

2 likes

Yes

63% niet gestemd :joy::joy:

1 like

Geinige Timex. Ben altijd een voorstander van raised numerals en duidelijke leesbaarheid.

1 like

53 :nerd_face:

Maar blijft een slechte zaak, vind ik. Als je ergens iets van vindt: stemmen!
Ik ben blij dat dit kan.

3 likes

Betekent dat dan… dat de meerderheid tegen stemmen is? :face_with_hand_over_mouth:

Voelt raar aan, eerste verkiezingen zonder stemplicht. Maar toch mooi mijn brief op de post gedaan vorige week.

1 like

Mag hopen van niet. Denk eerder dat een deel denkt dat het ‘toch niet uitmaakt’, wat ook niet goed is, natuurlijk. En dan zijn er, helaas, ook nog heel wat mensen die denken dat het niet belangrijk is. Vind ik ook jammer. Maar ja, het blijft een recht en geen plicht.

1 like

Klopt, al is het wel dicht bij de waarheid. Maar als iedereen zo denkt gebeurt er natuurlijk nooit iets. We zitten goddank aan onze kant van de plas meestal nog niet in een Amerikaans systeem waar je maar kan stemmen op twee partijen die achter de coulissen dezelfde belangen dienen en zakken vullen.

Ja, dat voelt raar. Altijd stemplicht gehad. Ben er nog altijd niet over uit of ik stemplicht een goeie zaak vind of niet - langs de ene kant duwt mensen verplichten te stemmen de “proteststem” factor verder omhoog; langs de andere kant moet dat effect toch niet zo eenzijdig te linken zijn want anders hadden de “traditionele” partijen in België die al jaren slaag krijgen en intussen richting de ééncijferpercentages afkalven, wel samengespannen om die af te schaffen. :sweat_smile:

3 likes

Heb jij nog een horloge??:grin:

2 likes

53%
Da’s dan mooi dom van die mensen.
Niks om over te lachen hoor. De mensen die wel stemmen bepalen ook een hoop zaken voor jou.

2 likes

Nope.

In België bestaat de opkomstplicht, geen stemplicht.

Dat is een eufemisme.