We mogen weer stemmen! Wat draag jij?

Jaja. Semantics :wink: je moet uit je bed.

image

Nee.

1 like

Het is geen

om het verschil tussen opkomstplicht en stemplicht niet te kennen, maar als je er dan bovendien onzin over gaat vertellen , dan zégt dat wel iets over je.

sfeer

2 likes

Welnee. Leerzaam. Het lijkt me dat je met stemplicht wel stemmachines nodig hebt, anders kun je blanco stemmen.

We hebben uiteraard opkomstplicht en niet het ruim veel couranter gebruikte maar technisch incorrecte stemplicht. Al is dat verschil, voor het gemaakte punt, volledig irrelevant. Maar toch bedankt om een kruiwagen zout op die slak te leggen. Dat

inderdaad. :wink:

En ook de opkomstplicht is met een sterretje. Ik ben Belg. Ik moet helemaal niks. Wel gedaan, dat dan weer wel.

Enkel als je aan anoniem stemmen wil vasthouden natuurlijk. Anders volstaat een boos kijkende meneer met een grote stok ook wel.

4 likes

er werden net wat krachtigere termen gebruikt die inmiddels zijn weg gehaald.

verder vind ik het allemaal prima hoor. het is weekend

2 likes

Heel leuk ding, hoe bevalt deze?

1 like

Werkelijk prima, lekker zomerklatsertje :ok_hand: :sunglasses:

1 like

Sorry, dacht gehoord te hebben dat de opkomst 37% was.

Ach,……:arrow_down:

Indachtig de stelling van de Amerikaanse denker, schrijver en grappenmaker Henry Louis Mencken: “Voor elk gecompliceerd probleem is een heldere, simpele oplossing… en die is verkeerd.”

Hier sluit ik me maar bij aan.

2 likes

46,9% Nederland. 37% was Amsterdam.

1 like

Hier nog een stembureaulid, altijd leuk om te doen. Je ontmoet op een dag een hoop kleurrijke mensen :smile:

Gezien de wijk waar ik zat, vond ik een blinkende kletser niet zo gepast. Dus het trouwe 5je heeft me gezelschap gehouden.

7 likes

Nog even een fotootje van vandaag vanuit de centrale telhal in Ede.

Zelf zat ik bij team OSV-invoer die alle proces verbalen / voorkeursstemmen invulde.

3 likes

Ik wilde ook maar, dat in NL het post-stemmen werd ingevoerd. :smiley:

Moet je maar naar het buitenland verhuizen, zal best kunnen dan. Binnen de BE landsgrenzen is het ook je vege lijf naar een stemhokje slepen. Verplicht dan nog. :yum:

1 like

I stand corrected @LVA, had even (nog) niet dóór, dat je buiten Vlaanderen woont. :wink:

Uiteraard kan men in het buitenland wonende, óók in NL vanuit aldáár stemmen. :smiley:

@LVA, ik zie het nu, aan je onderschrift bij je nickname. :slight_smile:

1 like