Er lijkt geen einde te komen aan de criminaliteit rondom de horlogerie… Nog geen 2 maanden na de inbraak bij Pieter Jacobs in Den Bosch was afgelopen nacht de Schaap & Citroen op de Markt aan de beurt.
Niets buitgemaakt, maar wel flinke schade. Zie ook:
Geldautomaten opblazen ligt nogal op zijn gat in Nederland, gaan deze types ergens anders hun omzet halen. Ik ben vrijwel dagelijks in DB centrum. Zover ik weet moet je bijna overal moeite doen om überhaupt met de auto zo de markt op te komen, alle straten zijn met paaltjes afgezet. Daarnaast valt het nogal op als je daar midden in de nacht aan het rondrijden bent en dan ook nog eens echt midden in het centrum zo tekeer gaan. Deze daders hebben schijt aan alles en iedereen. Heel triest is het…
Het grote voordeel is inderdaad dat er niks is buitgemaakt, hoe minder winst er wordt gemaakt hoe minder aantrekkelijk het wordt om dit te proberen.
Het grote nadeel is, hoe meer schade er wordt gemaakt hoe duurder de verzekeringspremies worden, hoe minder aantrekkelijk het wordt om dit type bedrijf te runnen.
Ik was hier twee weken geleden en toen viel het mij al op dat je hier wel een enorm goede aanloop kan nemen zonder iets van paaltjes of wat dan ook ervoor. Fijn deze niks hebben kunnen meenemen in ieder geval!
Als ik voor werkzaamheden daar moet zijn, vaak in de vroege ochtend ben je er zo… als je de weg maar weet om erop te komen (sommige plekken pas je met auto en al tussen de paaltjes door)
Daarnaast heb je de paaltjessleutel. Vele paaltjes pak je er dan in een wip uit. Deze uitneembare varianten staan echt werkelijk tussen elke setje paaltjes… Dus ja, zit wat huiswerk en voorbereiding aan maar moeilijk is het niet.
Ik ben zelf echt serieus nog NOOIT aangesproken in welk centrum dan ook als ik heel vroeg in de ochtend (5u start) met mijn busje rij of aan een gevel sta met een trapje of ladder.
Ja ze hebben poep aan iedereen, dat is wel bizar en eng. Maar die ruimte wordt ze ook wel gegeven omdat je echt veel kan alvorens iemand denkt te handelen met 112 oid.
Idd, mij ook opgevallen en raar… zal wel aan de gemeente liggen.
Komen er nu vast wel.