Wederom een nieuw klokje aangeschaft

Geen idee of het een bekend merk is maar ik vind hem wel heel mooi.
Royce 22 jewels
diameter 37.5 mm zonder de kroon.
Perfect voor mijn eerste restauratie project.




hij ziet er wel leuk uit.

Ik vind Roce een moelijk merk. Soms denk ik dat het een wat duurder merk was (is???), soms ook weer niet. Maar om van dit horloge je eerste knutselproject te maken… ik weet niet hoe ver je al bent maar dat lijkt mij zonde :smiley:
Ik zou in ieder geval even deze advertertenie http://cgi.ebay.com/ROYCE-GP-Swiss-automatic-22J-skeleton-watch-RARE_W0QQitemZ190072623925QQihZ009QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem op eBay.com volgen, ik denk niet dat ie voor die prijs verkocht zal worden maar wie weet?

leuke klok … . . . .ben benieuwd hoe het resultaat wordt

Hij was niet duur en dan leer ik (met een beetje hulp van hier) hoe je een kast moet polijsten.

heel leuk horloge, bijzonder ook zo’n vintage “skeleton” (tu)
De kast is wel helemaal van RVS? alleen dan is polijsten mogelijk.
Gebruik de zoekfunktie eens naar “voor en na” van Freddy, daar komen verschillende horloges voorbij waarvan de kasten meesterlijk als nieuw gemaakt zijn.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het lang niet zo simpel is als dat 't lijkt, het grote probleem is dat je de scherpe kanten niet mag afronden, dat staat direkt heel erg vreemd en is de vorm weg; dus een simpel schuurpapiertje is niet zo’n goed idee, beter om schuurlatten of iets dergelijks te gebruiken (evt met de kast in een draaibankje)
Spiegelglad polijsten is niet zo moeilijk, maar meestal moet je een bepaalde mattering aanbrengen, en dat vergt ook nogal wat oefening en geduld.
Succes, ben heel benieuwd naar je restauratie-ervaringen!

Groet,
Paul

Oei, da’s toch zonde om deze als “eerste knutselproject” te gebruiken? :wink:

Dit horloge verdient méér!

Grappige Royce, nu nog een Rolls erbij :smiley:

Het uurwerk lijkt me een ETA.

Ben voorzichtig met restaureren, mijn eerste projecten gingen sneller fout als goed :smiley:

ach je moet ergens beginnen.

ik ben ook met een chronograaf begonnen van het type landeron 52 terwijl iedereen angaf eerst een simpeler uurwerk te gebruiken. dit uurwerk wats incompleet , via internet heb ik plaatjes gezocht en uit daarvan de ontbrekende onderdelen erbij gezocht. Als je er een goed gevoel bij hebt een tekening maakt of hebt hoe het er uit ziet, de onderdelen bij het demonteren met de goede schroeven apart houd kan het in principe niet misgaan.
tijdens het monteren begrijp je als je goed kijkt wel waar de fouten kunnen optreden. en als dit gebeurd heb je altijd dit forum bij de hand voor info.
wat wil je nog meer.
er is niets leuker als je eigen horloge te dragen wat je zelf hebt gerepareerd. op deze wijze is het echt een stuk van jezelf.
succes ermee.

succes en laat weten of het gelukt is…

Wel maar ik zou het zo drastisch niet aanpakken, het uurwerk loopt prima. Ik zou gewoon de kast restaureren en dat kan volgens mij niet moeilijk zijn.

Als het maar rvs is en niet verchroomd. Anders kun je het alleen opnieuw laten verchromen.

Henrik Schreef:

Als het maar rvs is en niet verchroomd. Anders kun
je het alleen opnieuw laten verchromen.

Hoe kan je dit zien?