Wederom hulp/advies gevraagd voor de volgende stap!

Ik zou een 36mm explorer kopen voor erbij

1 like

Eerst de Airking en daarna sparen voor een 36mm Explorer erbij👌🏻

1 like

Destijds stond er een 36mm explorer voor 4800 te koop

Doe mij de GS maar

2 likes

Ik heb het gezien inderdaad, maar ik moet eerst nog wat horloges verkopen. Ik heb gezien dat ie helaas verkocht is dit weekend…

Is gaver dan de airking.

1 like

Is ook een onwijs mooi horloge!

2 likes

Zijn beide prachtig! Mijn collega had de Explorer 39mm dus ik kon ze mooi vergelijken. Heeft hij Uiteindelijk verkocht voor ook een Grand Seiko :rofl: maar smaken verschillen uiteraard.

1 like

De airking die je laat zien is een mooie toevoeging.
Zelf zou ik voor dit gaan:

36mm, mooie lichte plaat.
De voorgestelde explorer zou ik niet doen. Gewoon rete saai, dan wint de Tudor.

4 likes

Heel gaaf man, ziet er strak uit!

Ik merk dat mijn persoonlijk voorkeur gaat naar horloges zonder poespas. Datum mag er nog net op, maar het liefste zonder. Alleen de tijd, simpel, elegant! Daarom ook mijn voorkeur voor de Airking!

Neemt niet weg dat ik jouw horloge erg erg mooi vind!:heart_eyes:

1 like

Dat is ie zeker. Zou een leuke toevoeging zijn :+1:t2:

1 like

Draag deze AirKing al 38 jaar met plezier.

7 likes

Leuk hoor! 34 is een ondergewaardeerde maatvoering. Minder courant als je er weer vanaf wil, dat wel. Maar er is juist zoveel leuks in te vinden.
Overigens zit er wel verschil tussen de ‘modernere’ en echt vintage modellen. Beide 34mm maar door de kastvorm/grootte toch een ander gezicht:

8 likes

34 mm is een perfecte maat, mijn vader heeft 25 jaar een Seikotje gedragen van 34 mm en die man had echte berenklauwen, minimaal 22cm.
En verder nooit een horloge laten liggen omdat je er misschien wat moeilijker weer vanaf komt.
Je koopt een horloge voor jezelf, niet voor de volgende eigenaar.

4 likes

Mooie Omega.

Ik heb helaas nog niemand gevonden… of ik moet naar de andere kant van het land🤣! Mocht je ergens in het midden van Nederland wonen en een Rolex Airking bezitten? Dan spreek ik graag eens met je af!

Zelf heb ik een Airking 114200 (met de witte ‘explorer’ plaat). Prachtig. Draagt heel anders dan de 5500 (toch?) die je op de foto hebt staan. Zelfde formaat maar de lugs van de 114200 zijn veel dikker en daarmee draagt het horloge een stuk forser en oog het minder elegant. De sluiting op de oyster band is dan weer (vind ik) de mooiste van de oyster sluitingen (op allicht de witgouden verborgen sluiting op een daydate na).

Je zou eventueel ook nog naar een 1002 kunnen kijken. Die zijn ook erg mooi!

1 like

Bedankt voor de tip! Denk dat ik voor een 14000m ga. Saffierglas, geüpdatet uurwerk. Vind de looks erg gaaf!

Cool. Ze maken een hele mooie 14000m met een explorer plaat in ‘salmon’. heb wel eens op het punt gestaan mijn 114200 daarvoor in te ruilen. Maar goed, de 114200 heeft dan weer emotionele waarde dus… nooit doorgezet.

1 like

Da’s verdulleme anderhalf uur rijden, man! “de andere kant van het land”… allemachtig, het is hier Australië niet. Het is niet eens Duitsland.

Kijk, dat je wat onderzoek wilt doen vooraleer duizenden Euro’s aan een horloge uit te geven is helemaal prima, maar als er geen ritje af kan moet je je toch af gaan vragen of het een serieuze wens is.

Maar goed, je kunt de man aan de andere kant van het land ook aanbieden om eens een lunch te eten in het midden tussen jullie locaties. Dan vind ik het wel netjes dat je 'm die lunch aanbiedt, maar dat kan je zo maar drie kwartier schelen. :slight_smile:

2 likes