Wederom hulp/advies gevraagd voor de volgende stap!

Vriendelijke vrienden op het forum,

2 maanden geleden heb ik een mooie Tudor BB58 gekocht via het forum. Er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik een ander horloge heb gedragen. Voor aanschaf van de Tudor had ik een collectie opgebouwd van zo’n 14 horloges. Het meeste staat te koop, omdat ik budget wil vrijmaken voor iets moois naast mijn Tudor!

Ik zit te twijfelen tussen een Omega Aqua Terra 36mm of een Rolex AirKing 34mm. Mijn gevoel gaat uit naar de Rolex, omdat ik erg gecharmeerd ben van zijn eenvoud en elegantie! Ik heb een aantal broeders op het forum al eens geïnformeerd over hoe het horloge draagt. Ik heb een tijdje een Omega Seamaster 34mm met plezier gedragen. Zij gaven aan dat de AirKing 34mm iets groter draagt dan de maat aangeeft.

Reden waarom ik een topic aanmaak is omdat ik graag eens een bakkie koffie wil drinken met iemand die een Rolex AirKing in 34 mm heeft liggen. Een Oysterdate is ook goed, want die is qua maatvoeringen hetzelfde? Ik zou hem graag eens om de pols hebben om te kijken of dat verliefde gevoel er daarna nog steeds is!

Sta open voor jullie oproepen en adviezen. Hoor graag van jullie!

Mijn Tudor BB58

Mijn Omega Seamaster (inmiddels verkocht)

Waar ik een oogje op heb🥸

22 likes

Dat zou een heel mooie toevoeging zijn bij je 58 .
Hoop dat iemand je kan helpen met passen.

2 likes

Omega toch ook wel heel mooi hoor! Ook met lichte plaat

Maar ik snap de Rolex en Tudor combinatie wel.

Zelf deze dagelijks naast elkaar heb eigenlijk niet meer nodig.

Succes met de zoektocht @Kratos!

11 likes

Mijn ‘advies’…

4 likes

Als je deze eens wilt proeven ben je van harte welkom in de regio Uden.
Dan zorg ik voor de koffie.

7 likes

Ik heb een 34 mm OP… Geen idee of die vergelijkbaar is met wat jij zoekt.

Maar als je een keer in de buurt van Groningen bent, mag je 'm wel passen.

Plaatje voor de sfeer

5 likes

Minimaal 36mm kopen imho.

1 like

Heb zelf een Airking zoals jij hebt afgebeeld, maar dan met zwarte plaat. Wel regio Maastricht, misschien wat aan de verre kant… maar altijd welkom voor koffie en een leuk gesprek.

1 like

Bedankt voor de uitnodigingen tot nu toe! Misschien handig om te vermelden dat ik in regio Harderwijk/Zwolle woon! Ik wacht even alle reacties af en dan kijk ik wat mogelijk is!

2 likes

Deze Airking heeft ook nog eens optisch een te grote lugbreedte t.o.v. de kast. Wordt echt wel erg klein allemaal. Mijn beide vintage horloges (Eterna en JLC) zijn 34 mm, maar met 17 mm. aanzet. Dat ziet er veel harmonieuzer uit.

1 like

Ik doe 35/35.5mm als kleinste. Maar ook 18 en 19mm lugs. Vind ik mooi… maar iets sportiever.

Ik zou een puzzel kopen :smirk:

7 likes

Haha je was net wat sneller :+1::+1::+1:

2 likes

:rofl::rofl:

2 likes

Niet met je eens Peter.
De mijne is 34 mm. Lugbreedte 19mm, en daar is nix mis mee.

1 like

Staat in je profiel.

1 like

Die Tudor vind ik veel mooier dan waar je een oogje op hebt. Je stond open voor adviezen toch? Ik vind een Rolex Submariner no date alleen mooi. (Van Rolex) Of een flieger, bv van Stowa. Maar je moet niet naar mij luisteren hoor, ik heb een Rolex lookalike van Casio van €60.
Voor mij zou jouw Tudor mijn end game zijn.

1 like

Het is en blijft een kwestie van smaak en dat mag ook! Ik ben alleen benieuwd hoe die bij mij om de pols zal vallen! Van de uren beeldmateriaal die ik inmiddels heb gezien word ik alleen maar blij van dit horloge :rofl:

IMG_0945

Waarom geen 36mm OP ipv een Airking? :slight_smile: