Wederom nieuwe seiko

Hoewel al weer ruim 2 weken in mijn bezit ben ik er nog niet aan toegekomen om mijn nieuwste telg in de seiko familie te posten.

In eerste instantie “vond” ik dit model tussen de e-bay veilingen

Het horloge sprak me meteen aan en er zat een kunststofband aan wat ik wel eens wilde proberen. Dus een bod uitgebracht wat nog een aardig stuk onder de “buy now” prijzen van andere veilingen lag.

Nog wat verder gesnuffeld en toen kwam ik deze tegen.

Die vond ik mooier met z’n zwarte subdials en de telemeter ring ( hoewel ik geen idee heb waar die dan voor dient)

Uiteindelijk was ik voor beide veilingen de hoogste bieder. Het horloge met de witte subdials is inmiddels al weer doorverkocht. En die met de zwarte subdials heb ik al weer een week of twee om de pols. De kunststof band bevalt me prima!!

leuke seiko ! veel plezier ermee.

Hoi Eric,

Een fraai exemplaar, gefeliciteerd. De tweede vind ik inderdaad ook net iets mooier, hoewel de eerste ook niet lelijk is! Dat bandje maakt het helemaal af.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Gefeliciteerd zeg!! Een lot uit de loterij!!
Een prachtige Seiko, welke zich in alle opzichten kan verheugen in een warme belangstelling.
Met name de wijzerplaat in de fraaie kleurstelling maken van dit horloge een weldaad om te dragen.
Veel plezier er mee.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dit is de herinvestering van de enicar :wink:

Tja, over de buitenkant kun je twisten, maar het Kaliber van de Enicar is toch wel van een ander kaliber :slight_smile:

groeten,

Martin

ik vindt die tweede ook mooier veel draagplezier gr hans

Mooie Seiko’s.

Ik heb deze modellen eerder gezien, maar nog niet met de groene wijzerplaat. In combinatie met de band gewoonweg prachtig.(tu)
Ze hebben allebei wel wat, maar de tweede vind ik ook mooier.

Veel plezier met deze aanwinst.

Hallo eric128,

Gefeliciteerd met de aanwinst. De tweede combi is het mooist. Vraagje: quartz of mechanisch?
Een telemeter dient om de afstand in combinatie met geluid te meten. Je kan zo de afstand tot een ontploffing, inslag of onweer meten: je ziet de flits, je start de chronograaf, je hoort de klap, je stopt de chronograaf en op de telemeter lees je de afstand af, that’s it.

Ok dus ik heb nu ook een horloge om bij onweer te dragen :wink:
thnx voor de uitleg

Het betreft overigens een quartz.

Een heeeeel ander kaliber, dit is een quarts. Het ging me bij dit horloge idd puur om de look.

Mooie Seiko!!

Heeeeele mooie Seiko zeg! Enige minpuntje wat ik me kan bedenken (ja je raad het al) is dat het geen automaat is. Verder vind ik hem helemaal perfect, lekker opvallend kleurtje ook. Helemaal top! Geniet ervan zou ik zeggen!