Wederopstanding van Festina - projectje - pic heavy

Toen ik mijn middelbareschooldiploma (leuk Scrabblewoord…) haalde kreeg ik van mijn ouders een gave Festina chronograaf. Tot op heden het horloge waar ik de meeste complimenten op heb mogen ontvangen :grinning:.

Deze heb ik een jaar of 8 lang behoorlijk afgeleefd waarna hij werd vervangen door een afstudeerhorloge. Je leest het goed… 8 jaar. De Festina belandde in een lade maar werd niet vergeten. Ik heb zelfs het glas ooit laten vervangen toen de horlogehobby pas echt goed inkickte, dat scheelt weer.

Nu het druilerige weer en het Corona tijdperk voor wat verveling zorgen moest er maar eens een onverhaul komen, dus ik met de 'plu naar de Praxis voor een groene Scotchbrite pad. De Cape Cod’s zijn besteld dus die update volgt nog.

Allereerst de klok in kwestie: de Festina 669801.

Zoals je kunt zien heeft 'ie behoorlijk geleefd.

En is 'ie in de loop der jaren ook flink goor geworden.

Dus eerst in bad met de welbekende Koekiemonster tandenborstel.

Hier de before en after van een stuk band.

De sluiting slechts lichtjes aangepakt in verband met de Festina gravering, maar heeft toch wel wat aan leesbaarheid ingeboet…

Tadaaaa

Vervolgens de kast afgetaped en met een stanleymes op maat gesneden.

En zie hier de before en after.

Al met al een vrij eenvoudig klusje met een alleraardigst resultaat, al zeg ik het zelf. Ben erg benieuwd naar de resultaten van de Cape Cod.

Dank voor het lezen!

9 likes

Mooi project om deze oude liefde weer TLC te schenken!

1 like

Kijk hiermee uit want het haalt de ‘brush’ weer weg.
Cape Cod alleen gebruiken op hoog gepolijste oppervlaktes.
Maar ik ben sowieso niet zo’n fan van die doekjes.

1 like

Ze zijn inderdaad enkel voor de gepolijste oppervlakken bestemd, dus dat wordt weer afplakken.

Ik hoor er altijd gemengde berichten over dus ik ben benieuwd!

1 like

Succes!
We zien het resultaat wel :+1:

Hij zit weer in elkaar, ge-capecod en wel!

Ik vind de lugs eigenlijk niet meer zo mooi besef ik nu, maar het was een leuk projectje. Misschien dat een donkerblauwe, op maat gemaakte lederen band nog iets kan doen… :grin:

5 likes