Wie heeft er dit weekend nog meer zitten klooien met zijn fototoestel, horloges en computer? Laat ze zien.
Dit is mijn (enig gelukte) resultaat van dit weekend.

Michel
Wie heeft er dit weekend nog meer zitten klooien met zijn fototoestel, horloges en computer? Laat ze zien.
Dit is mijn (enig gelukte) resultaat van dit weekend.

Michel
Ik zou vandaag wel! Maar een simpel potje voetbal hield me van mijn horloge gedachtes af (Groningen - Ajax).
Ik zal morgen eens mijn horloge de zon laten zien (Als die weer net zo aanwezig is als vandaag) en een foto’tje maken.
Deze mag er zijn!!!
Gr,
Ron.
Inderdaad heb ik ook wat zitten prutsen.
En al doende ook nog een minpunt ontdekt van kwartshorloges: omdat die per seconde het wijzertje laten verspringen en geen sweep-second hebben krijg je bij langere sluitertijden niet zo’n leuk effect als bij horloges die wèl een sweep-second hebben.
Kijk maar:

Ahoewel: ik ga dit nog eens doen vanaf statief met heel slecht licht.
Een sluitertijd van 60 seconden moet dan toch wel weer wat leuks opleveren.
Deze twee geschoten. De Steinhart vond ik wel apart met het zwakke licht.

@ WRX: Wat een stijlvolle foto. Michel! (tu)
…Een sluitertijd van 60 seconden moet dan toch wel weer wat leuks opleveren…
Verre van perfect nog (en ik moet eens leren eerst de boel schoon te poetsen en dan de katten verre van de opstelling te houden),
maar nu heeft dit klokje ineens een sunray-dial.
Belichting 60 seconden.
De minutenwijzer: daar zit zichtbaar beweging in, die sweept wel; de secondenwijzer daarentegen springt van seconde naar seconde.
Vandaar die zonnestralen.

Misschien moet je een nog langere belichtingstijd nemen. 2 of 3 minuten. Hopen dat de secondewijzer dan wel elke keer op dezelfde plaats stopt.
Wel een grappig gegeven. Een foto wordt gezien als een momentopname in het verstrijken van de tijd. In deze momentopname is het verstrijken van de tijd te zien.
:# of :)o
Michel