Weekend Haarlem / tips horlogewinkels - juweliers

Hallo,

Komend weekend even er tussenuit.
Natuurlijk wil ik ook (wanneer de vrouw weer eens teveel kleren past) lekker naar horloges kijken en passen en wie weet …
Iemand bekend in Haarlem of nabije regio?
Een adres waar ik zeker naar binnen moet gaan?
Alvast bedankt voor de tips!

1 like

Schaapie
Spekstraat

1 like

Ben benieuwd, ga zelf ook dit weekend naar Haarlem en was ook geïnteresseerd om nog wat te kijken.

Bij Driessen kan je GS passen. Dan naar Watchworks Haarlem en direct door naar de Jopenkerk :+1:

3 likes

En dan een eventuele nieuwe aanwinst meteen beschadigen na de zoveelste consumptie :laughing:

1 like

Om vervolgens nog even door te trekken bij Uiltje.

3 likes

Gelijk de kop eraf zullen we maar zeggen :laughing:

2 likes

Uilenzeik, kan ik je niet aanraden.

Direct hier heen, zou ik zeggen.

On topic: Ik hoop voor je dat ze bij Driessen een beetje vrolijk zijn. :roll_eyes:

2 likes

Nog wat vintage winkeltjes aan de kerk. Tegenover schaap en citroen!
Kleine houtstraat zit aan het eind ook nog een horlogemaker…

1 like

Klopt, deze heeft nog wat vintage horloges liggen.
M.i. wel wat prijzig, maar wie weet.

Juwelier Langerak, in de Anegang, heeft een aantal Chronoswiss horloges liggen, mocht je hier in geinteresseerd zijn.

Voor het speciaal bier zou je ook naar Bierlokaal de Uiver kunnen gaan.
Geen idee wat ze hebben, nog niet binnen geweest.

3 likes

Volgens mij heeft goudsmederij Mens ook wat vintage liggen, en uiteraard de uiltje bar :beers: of bij Rob, proeflokaal in de koningstraat hij heeft ook z’n eigen biertjes, wat meer underground zullen we maar zeggen​:ok_hand::wink:

1 like

Want dat zijn ze niet?
Geen prettige ervaring?

Als ik zo naar het weerbericht kijk, kun je beter je trip even uitstellen.

En vergeet de horlogezaken. Kijk rond in de hofjes en de rest van de mooie binnenstad, ga aan het Spaarne (bijv. op de Scheepmakersdijk

)
iets drinken, ga dan pootje baaien in Zandvoort en tenslotte ergens lekker eten.
En zaterdag 5.9 is antiekmarkt (nou ja, antiek…) op de Dreef. Misschien zie je daar iets leuks.

5 likes

Dank voor je tips :blush:
Ik omarm dit weer na de zinderende zomer en voor de indian summer :hugs:

Laatst was ik er met een vraag over een batterij wissel, en toen waren ze niet echt vriendelijk (wel eerlijk, ze wilde hem niet wisselen omdat ze het merk niet zelf verkochten)
2 jaar geleden een Meistersinger no 1 city edition Haarlem gekocht daar, toen wel vriendelijk, maar totaal onkundig (over de Meistersinger)

Misschien zijn ze zaterdag wel met het goede been uit het bed gestapt ;0

1 like

Schaap in Haarlem is volgens mij wel alleen nog op afspraak te betreden.

1 like

Driessen en Schaap en Citroen. Zitten op 5 minuten lopen van elkaar. En dan snel aan het speciaalbier bij Proeflokaal den Uiver. Sla de Jopenkerk maar over, dat is een toeristentent.

Bij Driessen hebben ze veel Omega en GS. En dure occasions. Zag er laatst ook een mooie gebruikte Moser & Cie liggen.

2 likes

Den Uiver, genoteerd :sweat_smile: