Weekend project

Beste forummers,

Ik stel jullie graag voor aan Alex.

Alex is een ladekastje van een zekere Zweedse winkel en is niet bepaald van geweldige kwaliteit. Een paar maanden geleden donderde er een bodemplaat uit een lade omdat die iets te vol was gepropt en er al een keer een glas water ingevallen was (vocht en MDF gaan echt niet samen). Even nagedacht om een ander kastje te halen maar toch maar besloten om een nieuw bodempje te zagen. Maar ach, als we toch gaan zagen kunnen we er net zo goed iets leuks van maken. Maar wat kan ik voor leuks maken van een lade? Stomme vraag natuurlijk. Dus meteen gezocht op de Chinese websites naar horloge kussentjes voor een leuke prijs, dit bleek niet zo moeilijk en na een paar minuutjes zoeken heb ik 30 kussens besteld voor 18 euro inclusief verzenden of iets in die richting. Ik heb een beetje zitten tekenen en uiteindelijk besloten om ruimte te maken voor 20 horloges en wat banden en kleine handgereedschappen. Na anderhalve maand nog steeds geen bestelling binnen(iets met een wereldwijde ziekte) dus ben ik maar begonnen vanaf de maten die op de site stonden. Plaatje MDF gehaald bij de bouwmarkt en een paar uur later was ik toch best wel tevreden.

Afgelopen vrijdag eindelijk de kussentjes binnen en ze zijn toch iets kleiner dan in de omschrijving stond, maar laten we positief blijven en zeggen dat dat beter is dan te groot. Gisteren een beetje zwarte verf erop, vanmorgen in elkaar gelijmd en zojuist gevuld. Heb de 3 horloges van mijn broertje er ook maar even in gedaan voor een iets vollere foto “guess” welke van hem zijn :wink:

De volgende foto’s zijn misschien een beetje wazig, ik heb niet zo veel licht meer op dit tijdstip.

Al met al ben ik zeer tevreden en kan ik niet wachten om hem vol te krijgen, er zijn tenslotte nog 5 lades over.

50 likes

Nice! Ziet er strak uit!
Dat arme 5je die daar bovenaan ligt… Tussen de zakhorloges :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ja die heb ik vorige week een beetje opgeknapt. Was een index afgevallen en kon sowieso wel een opknapbeurtje gebruiken. Nu alleen nog een band ervoor vinden.

1 like

Je hebt geen “solar” horloges? :wink:

1 like

Haha, alleen die ene casio. Maar die moet maar accepteren dat die af en toe even om de pols moet om op te laden.

Erg goed gelukt! Je hebt nog even om alle lades vol te krijgen :smile:

1 like

Ziet er goed uit!!! Doe eens ff een linkje naar die kussentjes, ben ook nog op zoek :sweat_smile:

1 like

Heb even gekeken, maar staan er niet meer op. Ik heb zelf gezocht op horloge kussen en dan kom je er wel.

1 like

Tof gemaakt

1 like

Die kussentjes lijken me toch prima qua maat… en zo heb je de collectie lekker overzichtelijk bij elkaar

1 like

en alweer een “handige Harry” in de familie :rofl:
zeer mooie en overzichtelijke lade :ok_hand:
als je die andere lades hebt gedaan kan de verzameling losbarsten :smile:

1 like

Hij ziet er erg strak uit bas👌🏻

Waar heb je de kussentjes gekocht?

1 like

Aliexpress

1 like

, :+1: