Weekje London

Binnenkort een weekje London.
Dus waar zijn leuke adressen mbt "watches"
Tips zijn dan ook zeer welkom.
Ook andere tips (eten, to do etc) zijn welkom.

Groeten,
Soli

Vanaf Selfridges New Bond Street inlopen en blijven lopen tot de Burlington Arcade. Heb je meer horloges gezien dan goed voor je is;-)

De Omega brandstore in Regentstreet.
Niet zo groot maar werd erg vriendelijk te woord gestaan en kreeg zonder vragen een leuke goodiebag.

veel plezier

2 likes

Neem een black cab en vraag de chauffeur,
die gasten weten alles, als je duidelijk uitlegt dat je niet de mainstream winkeltjes en restaurantjes zoekt weten ze die kleine tentjes ook wel te vinden.
paar notities maken en je bent een week zoet.

Iets wat bijna niemand weet: Vanaf de Burlington Arcade even een paar blokken naar het westen lopen op Piccadilly. Tegenover de bushalte Green Park staat een op het eerste gezicht anoniem gebouw, maar dit is waar Radio Oranje zat in WO II. Het heet Stratton house en er hangt een plaquette, maar bijna niemand kent deze geschiedenis van dit gebouw.

De markten bij de stations London Bridge en Liverpool street station zijn echte aanraders om betaalbaar en lekker te eten, met name de lunch.

Hier veel gebruikte horloges:

http://www.watchfinder.co.uk/locations

Marcus, Bond Street

Groeten,

Noel.

Als je ook van mooie auto’s houdt zou ik zeker naar Bond Street gaan…

Ga naar Chancery Lane, de Silver Vaults!
Onder de grond bevinden zich kluizen, welke zijn omgebouwd tot winkeltjes met veel zilver, sieraden, en ook horloges. Ik kom er al 30 jaar :grinning:

Veel plezier aldaar!

5 dagen Londen kostte mij 3K. Wegblijven daar en mooi klokje kopen voor dat geld. Nooit echt spijt gehad van geld uitgegeven aan steden tripjes maar dat was absurd. Veel te duur. Trouwens ook nog wat horloge zaakjes bezocht, zijn er in overvloed maar ook daar betaal je de hoofdprijs voor.

Dat ligt echt geheel aan je zelf. Slapen is duur, dat geef ik toe, maar verder is het maar net zo gek als dat je het zelf wil maken. Je kunt ook heerlijk Indiaas of Chinees eten voor een fractie van de prijs van een sterrenrestaurant.

Roelke13 heeft wel gelijk: Londen is behoorlijk duur geworden. Kan mij nog heugen dat er Nederlandstalig personeel rondliep op de Wedgwood afdeling van de grote warenhuizen. Oorzaak natuurlijk het zwakke Pond, maar dat is lang geleden.
Leve de Euro mensen :rage:

Vergeet Harrod’s niet. Lekker nieuw passen… alles wordt uit de etalages gehaald. Snoepwinkel :smile:

Musea zijn overigens gratis dus dat is zeker een aanrader en tegenhanger voor de andere dure uitjes… Eten/lunchen bij Rowley’s tussen de locals.

Dank voor de vele suggesties!!!
Daar ga ik zeker naar kijken.

Verdere suggesties zijn welkom :slight_smile:

The London Dungeon, Big Ben en Harrod’s zijn me zeker bijgebleven…

Daarnaast het bezoeken van n aantal voetbalstadions!

Wat je ook gaat doen/ondernemen; geniet ervan!

In Burlington Arcade zitten vintage horlogewinkels, leuk om een rolex uit je geboortejaar aan te schaffen… veel te duur, maar wel leuk om te zien. Ook even door Savile Row lopen voor de bekende kleermakers.
Markten zijn meestal leuk en je kunt er goedkoop aan food stalls eten uit veel verschillende landen.
Als je van musea houdt kom je tijd tekort en vaak gratis.
En inderdaad zoals eerder werd genoemd, New Bond Street voor de bekende merken die wel een beetje een uitstraling hebben dat je alleen welkom bent met (heel veel) geld.
Als je tijd en geld hebt, ga naar een concert of een voorstelling.
Londen is super!

Leuk Londen :wink:

Wij zijn er afgelopen zomer een paar dagen geweest en is goed bevallen.
Zeker niet goedkoop maar zoals al gezegd kun je dat zelf wel een beetje bepalen.
Wij hebben o.a. de St Pauls Cathedral bezichtigd en beklommen en vanaf het dak heb je een mooi uitzicht over de stad.

Mooie horloges gezien maar een beetje buiten budget.
vb
Heerlijke oude pub’s met wijsheden op de muur…
v

De tips mbt burlington arcade en bond / new bond street zijn al gegeven.
St paul’s beklimmen is een aanrader. Daar vlakbij de milennium bridge over en j loopt tegen tate modern aan. Prima museum.

Op de uitzichtfotos hierboven zie je ook het skygarden gebouw. Daar kan je (na aanmelden) gratis naar binnen en naar boven voor een bijzonder stukje uitzicht. Aanrader! Skygarden.london

Andere leuke tip: boven hyde park zit (een beetje verstopt) de fat tire bike tour organisatie. Je gaat op cruiser fietsen met een gids door londen heen. Onder hyde park kan je naar museum corner, en langs het victoria&albert museum, national history en science museum.

Nog meer leuks: even langs de greenwich observatory (en de 0 merediaan), vanaf daar een boot pakken, en uitstappen bij tower bridge oid. Tower bridge kan je ook in, en de oude stoomketels lijken erg op die uit cruquius).

Als je met kids gaat (en eigen vervoer hebt): de harry potter studios in leavesden, en daarna naar hampton court palace in East molesey.
Sowieso leuk (ook voor kids) hamley’s toy story in regent street; 4 verdiepingen propvol met speelgoed!

Laatste tips: scoor een oyster card voor het OV :slight_smile:
Lekkere trek onderweg stil je bij een pret-a-manger. Een soort van quick food met gezonde broodjes en lekkere sapjes. Avondeten kan overal goed, maar value for money is bijvoorbeeld de garfunkels keten. Pak die op “strand” (ernaast zit een juwelier) en dan zit je ook vlakbij het lyceum theatre waar the lion king draait. Ook leuk.

/me komt vaker in londen :slight_smile:

1 like