Weer drie NA

Ik heb weer een trio horloges terug van @Serge2 die ik al eens had laten zien als incoming.

Serge heeft ze weer geserviced en ze lopen weer geweldig zoals altijd ben ik hem hier weer zeer dankbaar voor :pray:.

De eerste is deze Takano, zaterdag al even gedragen, en kreeg leuke reacties op.

De tweede is de RonTic ( heeft wel Ricoh uurwerk) die zag er al geweldig uit en loop nu ook goed na service, zit mooi lederen bandje om nu maar zou eigenlijk wel een passende fixoflex voor willen hebben :yum: er zat een mooie om toen ik hem kreeg maar deze was te groot en kon niet kleiner gemaakt.

En de derde van dit trio een Ricoh met blauwe wijzerplaat en dag/datum. ( re-dial?)

38 likes

Die kun je ook inkorten hoor!

1 like

Geprobeerd, door deze plaatjes aan de achterzijde op te wippen…ze werden allemaal krom of braken af :sob:

1 like

Mijn beste,

Fraaie aanwinsten hoor.
Een verrijking voor je vintage verzameling.
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi, veel plezier ermee!:watch:

1 like

O ja, dat systeem. Dat weet ik eigenlijk ook niet…

1 like

Die blauwe zou wel een re-dial kunnen zijn. Japan Made is vaker iets wat ze in India er op zetten in plaats van made in Japan.

1 like

Bij mijn andere Ricoh staat daar ook vaak nummer van model of uurwerk… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

Kun je dat bandje niet eerst in een reinigingsbadje leggen? Of gewoon eens met WD40 / IMAL beginnen.

Op de foto lijkt er duidelijk groene oxidatie zichtbaar, waarschijnlijk doordat twee metaalsoorten op elkaar ingevreten zijn.

1 like

Hij is in de prul beland ondertussen :rofl: