Weer een bekraste Seiko erbij

Deze had ik nog niet laten zien geloof ik.

Onder het bekraste glas:

Zit deze wijzerplaat!

Toch redelijk zeldzaam, zeker gezien het uurwerk:

Een 21 steens 6139B uurwerk, is normaliter voor ons “buitenlanders” 17 steens en 21 steens voor de binnenlandse markt. Toch weer leuk :slight_smile:

Het horloge is verder helemaal compleet en uit 1972. Nieuw glas en pakkingen zijn al onderweg.

Cool man! Veel succes met de werkzaamheden.

Dat wordt in jouw handen vast weer een bjoetie Martijn. Hou ons op de hoogte!

Heeft wat draagsporen maar leuk om op te maken.

Mooi hoor! (tu)

Veel plezier er mee.

Groet, Glenn

Wat jij doet is echt een soort horloge-archeologie. :}
Ik vraag me wel eens af wat eerdere eigenaar(s) allemaal hebben uitgehaald om zo’n horlogeglas zo bekrast te krijgen. Elke dag uit een rijdende auto vallen? En toch sterk dat het uurwerk al die ruigheid kan doorstaan.

Groet, Jurgen

Als het iemands enige horloge is geweest bijna 40 jaar lang dan kan het wel. Ik heb ervoor gezorgd dat de Seiko van mijn vader uit 1970 weer voorzien is van een nieuw glas. Al weer wat jaren geleden, maar het lukt hem prima om er weer krassen in te krijgen…

O ja, glas en pakkingen zijn binnen :slight_smile:

Nou, zover ben ik gekomen vandaag.


(nog een beter bandje vinden)

Opvallend dat het al de tweede seiko is die ik heb gekocht met “non working pushers”, waarbij het voldoende was om de kast schoon te maken en de knoppen van een nieuwe pakking te voorzien.
Ik moet trouwens nodig eens poetsen en relumen leren.

Dat is een mooie Seiko chronograaf, deze combinatie van kast-wijzerplaat kende ik nog niet.
Mooi om te zien dat het veertje en tandwiel nog op de opwindas aanwezig zijn om de binnenste schaal te kunnen verdraaien.
Seiko’s met muurvaste drukkers komt me bekend voor, ik heb er ook nog een paar van. :slight_smile:
Heb je een orgineel glas besteld voor dit horloge ?

ik heb het glas en de pakkingen van Jonathan Koch gekocht. swedefreak at gmail.com
Hij verkoopt de “D” pakkingen voor de pushers en zijn glazen zijn net zo goed of beter dan het origineel. Gewoon hem mailen en het caliber en modelnummer doorgeven. Bij mijn horloge dus 6139-6032.

Bedankt voor de tip, Martijn. (tu)

graag gedaan :slight_smile: zijn pakkingen zijn dus ook heel goed, gewoon vragen om de complete set.

Heel mooi. Die is er zeker van opgeknapt (tu)

Prachtig resultaat Martijn, en bedankt voor de tip (glazen en pakkingen)!

Dankjewel allemaal :slight_smile: ik moet er toch nog beter naar kijken want de minuutpijp heeft te veel speling, slipt te veel waardoor het horloge achter loopt. (de wijzers)