Wat jij doet is echt een soort horloge-archeologie. :}
Ik vraag me wel eens af wat eerdere eigenaar(s) allemaal hebben uitgehaald om zo’n horlogeglas zo bekrast te krijgen. Elke dag uit een rijdende auto vallen? En toch sterk dat het uurwerk al die ruigheid kan doorstaan.
Als het iemands enige horloge is geweest bijna 40 jaar lang dan kan het wel. Ik heb ervoor gezorgd dat de Seiko van mijn vader uit 1970 weer voorzien is van een nieuw glas. Al weer wat jaren geleden, maar het lukt hem prima om er weer krassen in te krijgen…
Opvallend dat het al de tweede seiko is die ik heb gekocht met “non working pushers”, waarbij het voldoende was om de kast schoon te maken en de knoppen van een nieuwe pakking te voorzien.
Ik moet trouwens nodig eens poetsen en relumen leren.
Dat is een mooie Seiko chronograaf, deze combinatie van kast-wijzerplaat kende ik nog niet.
Mooi om te zien dat het veertje en tandwiel nog op de opwindas aanwezig zijn om de binnenste schaal te kunnen verdraaien.
Seiko’s met muurvaste drukkers komt me bekend voor, ik heb er ook nog een paar van.
Heb je een orgineel glas besteld voor dit horloge ?
ik heb het glas en de pakkingen van Jonathan Koch gekocht. swedefreak at gmail.com
Hij verkoopt de “D” pakkingen voor de pushers en zijn glazen zijn net zo goed of beter dan het origineel. Gewoon hem mailen en het caliber en modelnummer doorgeven. Bij mijn horloge dus 6139-6032.
Dankjewel allemaal ik moet er toch nog beter naar kijken want de minuutpijp heeft te veel speling, slipt te veel waardoor het horloge achter loopt. (de wijzers)