Weer een dure oude Rolex op eBay

Ik vind het geen heel mooi horloge. Kennelijk verschillen smaken. Of er wordt alleen voor exclusiviteit betaald?

acour_jeroen Schreef:

@Snooker: Het is ook mogelijk te ‘snipen’ zonder
dat je ‘volger’ bent, dus volgers zegt ook niet
alles…

Je hebt gelijk. Het geeft dus hooguit een indicatie over de populariteit van je item, maar is inderdaad niet alleszeggend.

Ninth decade = in de 80. Met pensioen in 1998 dus rond zijn 70ste… Misschien gewoon een krasse knar? :slight_smile:

Dan viel het mij dus niet als enige op…

Ik zeg niks over het horloge zelf maar ik vind het wel opvallend wat zo’n (met alle respect) oude knar verkoopt.

Bedankt voor jullie reactie maar om even toe te voegen het gaat hier van mij om eeen merkhorloge en in nieuwstaat met een listprijs van 2295 euro en dan vind ik een bod dat 3 dagen staat voor 5,5 euro toch wel echt heel vreemd.
Ik heb inmiddels al een kennis hoger laten bieden want formeel gezien is het een veiling en ben je aan regels gebonden.Nog 2 dagen te gaan en dan meld ik jullie even de afloop.

nico de haas Schreef:

Bedankt voor jullie reactie maar om even toe te
voegen het gaat hier van mij om eeen merkhorloge
en in nieuwstaat met een listprijs van 2295 euro
en dan vind ik een bod dat 3 dagen staat voor 5,5
euro toch wel echt heel vreemd.
Ik heb inmiddels al een kennis hoger laten bieden
want formeel gezien is het een veiling en ben je
aan regels gebonden.Nog 2 dagen te gaan en dan
meld ik jullie even de afloop.

nico: is je omschrijving correct? Je zal ze de kost moeten geven die per ongeluk een Breitlign aanbieden in plaats van een Breitling… dat scheelt uiteraard aanmerkelijk in het aantal mensen dat jouw advertentie ziet. Verder helpt het volgens mij ook om bij het maken van je item op eBay alle extra items aan te vinken, zoals groot plaatje in de listing, vetgedrukt in de listing en dat soort dingen. Het kost wel wat, maar helpt wel.

Zou dat geld ook echt betààld worden denk je?
En wordt dat pakketje dan door de UPS-bode in zo’n bruine enveloppe geleverd? Of zou het verloren gaan in de post?

Kijk nu ben je dus eigenlijk zelf ook aan het bijdragen tot het verslechteren van het eBay systeem (td)

Wellicht dat je hier de link naar de veiling kunt posten, misschien zijn er liefhebbers op het forum? En anders kun je wellicht tips krijgen van meer ervaren ebayers hier.

Hoi,

Inderdaad, de vermelding van de leeftijd trekt in elk geval flink aandacht.
Wat mij gewoon opviel is het mooie verhaaltje erachter. Het klinkt allemaal zó mooi. Haast té…

En wie weet ben ik wel gewoon een beetje paranoia geworden door de aparte ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan. Dat maakt wel een beetje dat je minder ontvankelijk wordt voor dergelijke dingen. Al snel heb je zoiets van: ja ja, het zál wel.
Aan de andere kant blijft het altijd mogelijk dat er een fors waarheidsgehalte in de presentatie zit. Alles kan natuurlijk.

Tijdje geleden op een Engels forum een soortgelijke klok voorbij zien komen. Die was er volgens mij nog wel slechter aan toe. De bieding ervan liep op Ebay in elk geval fors omhoog.

Ik ben benieuwd of deze ook daadwerkelijk echt verkocht gaat worden. Zelf zou ik ongezien nooit zoveel geld blind ergens op bieden. Maar wanneer je geld als water hebt maakt het niet zoveel uit,

Groet,

Nico.

De veiling is afgelopen op US$66.100,00.

Hier een leuke blog over het horloge en zijn eigenaar:

http://www.hodinkee.com/blog/2010/12/6/interview-the-man-behind-the-most-talked-about-ebay-listing.html

Top verhaal weer van Hodinkee (al zijn zij slechts de vertellers).

Gaaf hoor, deze barnfinds…