Weer een dure oude Rolex op eBay

Vintage Submariner:

http://cgi.ebay.com/Vintage-Rolex-Submariner-Dive-Watch-/120652944121?pt=Wristwatches&hash=item1c1779d2f9#ht_768wt_1141

61K USD met nog 4 en een halve dag te gaan ::o

Moet zeggen dat ik er niet van op kijk, maar blijft erg veel geld.

Nog leuker het commentaar:

Q: I hope you understand how collectible and valuable your watch is :slight_smile:
A: Yeah, thanks. I am totally naive and had no idea what this watch was worth. To me it was just like a comfortable old pair of shoes that I’d wear every now and then. I’d put it on when I got tired of my Timex. Bob

Bidle Schreef:

Moet zeggen dat ik er niet van op kijk, maar
blijft erg veel geld.

Q: I hope you understand how collectible and
valuable your watch is :slight_smile:
A: Yeah, thanks. I am totally naive and had no
idea what this watch was worth. To me it was just
like a comfortable old pair of shoes that I’d wear
every now and then. I’d put it on when I got tired
of my Timex. Bob

Zou z’n gezicht hebben willen zien toen ie de veilingprijs zag. Waarschijnlijk a la Loekie “Asjemenou!”

Persoonlijk vind ik het niet waard. Ik meer van een schone/nieuw uitziende klok.

Zo’n Big Crown blijft natuurlijk het einde…

Ik heb een tijdje terug een mint exemplaar met 4 lijnen tekst mogen bewonderen… Prachtig maar helaas onbereikbaar voor me.

Gr. Roel

op een gegeven moment zijn die bedragen zo onbegrijpelijk… ik denk dat je het horloge nooit meer comfortabel / relaxed kan dragen… (tenzij je opa bent en het gewoon nog niet weet :))

Wat zou jij doen met ongeveer een tonnetje (100k!) om je pols?

Bidle Schreef:

Moet zeggen dat ik er niet van op kijk, maar
blijft erg veel geld.

Q: I hope you understand how collectible and
valuable your watch is :slight_smile:
A: Yeah, thanks. I am totally naive and had no
idea what this watch was worth. To me it was just
like a comfortable old pair of shoes that I’d wear
every now and then. I’d put it on when I got tired
of my Timex. Bob

Priceless!!! Echt zo cool.

Vind hem ook echt heel mooi!

Die Q&A zijn geweldig, vooral m.b.t. die pushers die 'm direct willen kopen (:smiley:

Inderdaad en dan ook nog vooral degene die er een mooi verhaal erbij verzinnen, zoiets als; mijn vader is een soortgelijk horloge kwijt dus voor 6000 euro contant haal ik hem op!

Heerlijk maar als ik deze man was had ik het klokje lekker in de familie gehouden, blijft toch constant in waarde toenemen(tu)

Hoi,

Voor iemand van nine decades, is de verkoper erg handig met Ebay en een pc…
Het ruikt toch een beetje naar een broodje aap verhaal.
Ook het taalgebruik is wel heel soepel, gesmeerd en modern voor iemand van die leeftijd. Alles is mogelijk, toch geloof ik weinig van het mooie verhaaltje, en neem het met een emmertje zout.

Let wel: met het horloge zelf hoeft niks verkeert te zijn.

De prijs? Tja, ik vraag me wel af in hoeverre de biedingen nu werkelijk serieus, en niet eventueel geënsceneerd zijn. Erop laten bieden door een groepje bekenden, om zo de klok “opnieuw in de markt” te zetten. En dan maar hopen dat tegen het eind van de veiling een verzamelaar met een echte bieding er overheen gaat. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er werkelijk zo’n run zou zijn op een (weliswaar bijzondere), oude Rolex, die bovendien best forse gebruikssporen heeft. Het is me nogal geld, en het bedrag lijkt me buiten alle proporties.

Wanneer het nu een Ferrari uit eind zestiger jaren was, kon ik er iets van begrijpen. Maar dit? Nee echt niet gewoon.

We zullen zien wat het wordt.

Of niet, en over een maandje of wat duikt de klok opnieuw op.

Groet,

Nico.

Even wil ik toch een reactie geven op ebay.

Zelf heb ik er een horloge opstaan waar op dit moment 5 en een half euro op wordt geboden met nog 2 dagen te gaan.Het horloge is uit 2007 compleet met papieren en met originele doos.het is niet een van de gewildste horloges maar er staan er 4 dezelfde op waar ze rond de 800 euro voor bieden en op een losse doos rond de 60 euro.Vrienden op een duur horloge laten bieden is volgens mij ook geen optie want stel dat je het wint(ebay noemt het winnen is extra spannend )dan betaal je 4% over de verkoopprijs.Dus 4% van 60.000 euro is toch altijd nog 2400 euro.

Pff ik wacht nog 2 dagen en dan haal ik mijn horloge van de veiling en zeg

Ebay…weg ermee

Ik vind er niets aan… Liever een mooie nieuwe ipv zon half dode.

Was mij ook al opgevallen, maar het kan natuurlijk best een goede klok zijn.
Ik heb er geen verstand van, maar er zijn mensen voor wie geld geen issue is.
En een nieuwe kan iedereen kopen, zoeen is een ander verhaal.

ik kan dat niet snappen zo veel geld voor zo een oud afgekaaide rolex

ik koop liever voor 60k
een paar mooie nieuwe horloges keus zat lijkt me

+1

Hans

Hoi,

Je zegt het zelf ook al een beetje.

Je hebt er een klok opstaan die bij anderen knap geld kost.
Bij jou staat er nog maar 5 euro onder. Je bied iets aan wat geheel compleet is.
Ik zou me dan toch de vraag stellen: hoe kan dit? Waarom loopt jouw veiling zo teleurstellend?

Jij bent eerlijk, en laat de veiling normaal verlopen.
Ik vraag me af hoe vaak een verkoop niet een handje wordt geholpen door bekenden van de verkoper. Het is een praktijk die niet onbekend is in het wereldje.
Op 64.000 dollar is de 4% een fors bedrag, wellicht calculeert de verkoper dit toch in. Als er op het eind toevallig toch een echte Rolexliefhebber overheen gaat, heeft ie wel een torenhoge prijs voor zijn ouwe beestje.

En anders heeft ie pech.

Wellicht ben ik gewoon te argwanend bij dit soort “succes” story’s.
Loop ook al een tijdje mee in de handel, en je komt steeds vreemdere excessen tegen om maar geld te vangen. Eerlijk en voor een leuke prijs iets kunnen kopen wat gewoon klopt, wordt steeds beter oppassen. Veel mensen doen letterlijk alles om maar aan geld te komen. terwijl eerlijk toch echt altijd het langst duurt.

Wanneer er trouwens op je object al is geboden, kan je het niet zomaar meer terugtrekken volgens mij. In het verleden was dat op Ebay aan strenge regels gebonden om een lopende veiling mét biedingen erop voortijdig te stoppen.
Maar wellicht is dat inmiddels anders geworden, ik ben al een tijdje niet meer zo aktief geweest daar.

Succes met de verkoop van je eigen horloge,

Groet,

Nico.

@anon53050257na de Haas:

Ik heb jou advertentie niet gezien en weet niet om wat voor klok het gaat, maar het feit dat er op andere identieke horloges meer wordt geboden dan op jou exemplaar kan uiteraard ook liggen aan andere factoren: kwaliteit van foto’s, omschrijving, locatie van het object, verzendkosten, titel van de advertentie, enz. enz.

Ebay blijft natuurlijk een sport en er zijn veel mensen die pas op het allerlaatste moment een bod uitbrengen om zo te voorkomen dat ze teveel betalen door ongewild vroegtijdig de prijs op te drijven.

Om er nu maar meteen vanuit te gaan dat bij andere veilingen direct “vriendjes” gaan bieden vind ik wel wat kort door de bocht.

nico de haas Schreef:

Even wil ik toch een reactie geven op ebay.

Zelf heb ik er een horloge opstaan waar op dit
moment 5 en een half euro op wordt geboden met
nog 2 dagen te gaan.

Het aantal biedingen is niet zo belangrijk, is mijn ervaring. Wat belangrijker is, is het aantal volgers van je item. De praktijk leert dat als je maar genoeg volgers hebt, het aantal biedingen in de laatste uren van je veiling sterk oploopt. Er zijn zelfs bieders die gebruik maken van geautomatiseerde bied-tooltjes die een paar seconden voor het aflopen van je veiling nog een bod uitbrengen. En als er maar genoeg volgers zijn die zo’n tool gebruiken, kan je prijs zelfs dus in de dying seconds nog aardig oplopen.

Bottomline is dus: maak je geen zorgen als je weinig biedingen hebt, maak je WEL zorgen als je weing volgers hebt!

On-topic: ik weet voor $60.000 ook nog wel een betere bestemming qua horloges… :wink:

De bieding kan best eerlijk zijn, feit is dat je via deze weg (90-jarige man is verrast omdat blijkt dat hij goud in handen heeft) véél meer exposure voor je advertentie krijgt dan wanneer het door een 1000+ feedback horlogehandelaar zou zijn gepost. Op elk forum wordt nu, vanwege het mooie verhaal, dat waarschijnlijk niet geheel op waarheid berust, naar de eBay-veiling verwezen. Dát is op zich al een garantie voor de beste prijs!

@Snooker: Het is ook mogelijk te ‘snipen’ zonder dat je ‘volger’ bent, dus volgers zegt ook niet alles…

Dat is puur op basis van verzamelen. Voor de koper zal het ongetwijfeld iets magistraals zijn.