Ik zag hem voorbij komen en dacht, laat ik hem is delen⦠Wie weet zijn er nog mensen geintresseerd 

Ik zag hem voorbij komen en dacht, laat ik hem is delen⦠Wie weet zijn er nog mensen geintresseerd 

Leuk hoor, en weer met het bekende handschoentje 
Maar wel verfrissend is onderstaand plaatje in hun verhaal. Kan mij zo voorstellen dat niet iedereen in de āhorlogelerieā even blij is met deze openheid in prijzen en vooral de opslagpercentages. 
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Pricing%20breakdown.jpg_zpszjf5on2z.png.html]
[/URL]Maar echt origineel zijn ze daar ook niet meer in.
En een goed horloge kost veel meer dan de optelsom van de kosten.
Ik laat het allemaal passeren, ik word er vooralsnog niet warm van.
Er gaat natuurlijk ook nog geld zitten in ontwerp, marktonderzoek, marketing, afhandeling van garantie, productieverlies en zo nog een hoop factoren. Bij sommige merken zal dat meer zijn dan bij andere. Als je een standaard kast, uurwerk en wijzers van de plank haalt, een plaat laat drukken en dat samenstelt kan dat natuurlijk veel goedkoper dan als je zelf bijvoorbeeld een keramische lunette ontwikkelt.
Helemaal mee eens. Als je zelf designed, onderdelen ontwikkeld, of zelfs het productieproces in eigen beheer hebt gaat het plaatje wel mank. Blijft echter over dat als je een horloge tegen MSRP (Retail) prijs koopt, je ook nu weer ziet dat er veel winst wordt gemaakt door de diverse partijen. Maar dat weten de meeste ook wel denk ik.
Nu is winst prima, en belangrijk voor de continuĆÆteit van een bedrijf, en ik denk de meeste gunnen de makers en ADās die verkopen in redelijkheid hun marge. En loopt het uit de hand zakt de omzet in, op een enkel (sterk) merk na.
nee, dit doet me niks
moeten die stuckx btw niet eens langzaam komen?
Zojuist update in mail gehad over de voortgang van The Bull. De geschatte levering in januari is wellicht te optimistisch. Focus ligt volgens het verhaal geheel op kwaliteit (van afwerking) niet op levertijd. Ze zijn nu druk bezig met de bazel/insert.
Mijn gevoel zegt dat deze Bull ons aangenaam gaat verrassen.
Niet mijn horlogeā¦
Doet me ook niks. Lijkt op de horloges die met regelmaat op Watch2Day voorbij komen. Enkel het saffier is een aardig extra.
Ach, lelijk is ie niet en duur ook niet. En een Racing Green wijzerplaat zie je ook niet vaak. Moest echt even zoeken; maar er zit een Miyota uurwerk in, zie ik. Niks mis mee, dus. Kennelijk doen ze toch iets goed, want ze zitten al op ruim 21 x hun backing goal!
Origineel, 2013 was het jaar van de microbrand duikers, 2015 van de racers
Ben benieuwd wat 2016 ons dan brengt 
Fliegers
?
Zouden Rolex en concullegaās zoveel productieverlies hebben dan?

Net zoveel als Seiko waarschijnlijk 
Maar zonder gekheid, een fabrikant moet toch ook gewoon geld verdienen, daar is helemaal niets mis mee.
Niet echt interessant. Ik laat deze voorbij gaan 
Ondertussen zijn er diverse voorbij gekomen op Kickstarter, maar op een of andere manier vind ik de meeste echt niets hebben. Zag laatst op Youtube een filmpje met o.a. de eigenaar van Brew Watches. Ging erom dat er inderdaad meerdere van dit soort initiatieven waren de afgelopen tijd en zijn gedachte daarover.
Zelf zie ik echt niet in waarom zijn merk nu beter is dan een van de anderen en blijkbaar wel succesvol is.
Doet me niet veel.
En weer een meca-quartz seventies inspired chrono, GAAAAAAAAP!