Weer een liefhebber erbij

Hoi mede lotgenoten,
al langere tijd volg ik dit forum en gezien de onderwerpen, heb ik besloten mij ook maar eens aan te melden. Waarom toch nog getwijfeld?..de angst voor meer aankopen :slight_smile:

Zoals gebruikelijk eerst kort iets over mijzelf (niet teveel want het is geen dating-site). Ik ben Steef, 33 en woonachtig in de achterhoek en sinds een aantal jaren geinteresseerd in mechanische uurwerken. Hoewel ik moet bekennen dat mijn technische know-how achter die van jullie blijft.
Alles is begonnen met de aankoop van een Breitling Chronomat in 1995 en dit blijft dan ook de favoriet.
De T.W.S. Avenir (Limited :)) geeft goed het onderscheidt aan tussen het verschil in afwerking en kwaliteit.
Via ebay heb ik onlangs een Maurice Lacroix uit 94 gekocht. Model: Les Mecaniques, met een uurwerk: ETA 2824
Uiteraard ben ik ook verzot op foto’s en kan dan ook niet achterblijven. In dit bericht en aantal foto’s van mijn Maurice Lacroix en de andere zullen zeker volgen.

Groeten, Steef



Welkom Steef uit de Achterhoek, (prachtige streek, nietwaar?)

Dat is een fraaie klassieke ML die je hebt. ML is een interessant merk, en als je tweedehands zoekt kun je prachtige dingen tegenkomen tegen droomprijzen.

Kijk ook eens naar de Masterpiece serie, dat is ECHT smullen (en dan met name de oudere gelimiteerde modellen met historische uurwerken)

Als je tijd hebt, neem een kijkje op mijn site omtrent de Masterpieces.

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/Maurice%20Lacroix%20Masterpiece.htm

Hoi Steef, welkom op dit ontzettend mooie en leuke Forum.

Ook ik heb een ML (mijn eerste dure horloge), vandaar mijn naam. Ik ben er nog steeds trots op. Geen bijzondere, maar toch…

Evenals jij heb ik ook een Breitling, wat toch wel mijn lievelingsmerk aan het worden is.

Je collectie mag er zijn en ik wens je verder heel veel plezier op dit Forum en je andere foto’s zien we t.z.t. wel

Welkom op dit mooie forum Steef.

Welkom Steef.
Geniet nog even van je saldo nu het nog kan :slight_smile:

Welkom hier, Steef! Je binnenkomst is meteen een goeie, met die fraaie ML. :slight_smile:
Je gaat je hier wel amuseren!

Mijn beste,

Van harte welkom op dit majestueuze forum.
Je zal het hier ongetwijfeld snel naar je zin hebben en de wijsheid der horlogemagie met gepaste trots doen verkrijgen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi hans,
Je site stond al bij mijn favorieten:) Respect voor al het werk, site ziet er erg goed uit(tu)
Tijd zal ons leren op hoeveel ML we uitkomen!
gr Steef

Welkom Steef!

Ik heet je van harte welkom op dit mooie en gezellige forum.
Je kunt je hier heerlijk vergapen aan allerlei moois en dat zal de liefde voor je hobby zeker aanzienlijk doen groeien.

Ik wil je wel even ergens voor waarschuwen! Er heerst hier op het forum onder een aantal leden een virus genaamd het Seiko-virus. Dit virus, waar ik zelf ook mee besmet ben, is zeer besmettelijk;)

nogmaals, veel plezier hier.

Hoi Steef,

Ook namens mij hartelijk welkom. Je ML is een zeer fraai exemplaar (tu)

Groeten,

Martin

Welkom Steef! De ML is een fraai exemplaar. Ik heb toevallig vandaag in een etalage in de buurt van mijn vakantie adres in Duitsland ook een aantal van deze mooie horloges gezien. Het viel me op dat ze doorgaans behoorlijk aan de maat zijn (en aan de prijs:)). Hoe groot is deze?

Hoi,
bedankt voor het welkom heten:)
dit specifieke horloge heeft een diameter (incl kroon) van 37mm en is dus m.i. zeker niet fors te noemen. De hoogte/dikte is overigens 6mm
gr Steef

Welkom Steef,

Veel plezier hier.

Mooie ML (tu)