Vorig jaar juni heb ik de Longines Skindiver gekocht en daar ben ik nog steeds zeer content mee. Ik draag hem erg vaak en het verveeld nooit. Probleem is wel dat ik het afgelopen jaar enorm veel tijd bezig ben geweest met horloges. De kriebel om er weer een bij te kopen werd steeds groter. Ik kon me gelukkig inhouden, maar toen kwam ik op de Instagram van Balancedwatches een prachtige vintage Longines tegen. Tja, die moest ik hebben.
Ik vind Longines gewoon een erg gaaf merk. Mijn respect voor Longines is het afgelopen jaar dan ook alleen maar toegenomen. Ik vind de Skindiver prachtig afgewerkt en het is een merk dat trots is op haar geschiedenis, maar niet te veel ‘kijk mij nou eens’ is. Dat ingetogen past wel bij mij.
De Admiral HF, 36 mm, die ik gekocht heb komt uit 72 en heeft een prachtig Longines uurwerk. Ik weet dat de moderne ETA uurwerken preciezer zijn, maar ik vind het toch wel cool om nu ook een Longines te hebben met eigen uurwerk.
Laatste opmerking voor de foto’s. Ook al is het een horloge van bijna 50 jaar oud, je kan wel echt zien dat Longines toen bij de top behoorde. Wat een mooie afwerking!