Weer een nieuw lid

Hoewel ik al een tijdje dagelijks het forum bezoek heb ik onlangs pas een account aangemaakt om actief deel te kunnen nemen aan onze verslavende en geldkostende hobby.

Om een beeld te geven over wie er achter dit account zit zal ik me even kort voorstellen. Mijn naam is Nima, 24 jaar oud, student/ondernemer en afkomstig uit Rotterdam.

Hoe ik in het horlogewereld terecht ben gekomen is voor mijzelf raar genoeg niet echt duidelijk. Ik heb nog nooit een horloge gehad en het sprak mij ook niet echt aan. Tot een aantal maanden geleden ik mezelf meerdere keren betrapte, kijkend naar de horloge afdeling van bekende webshops. En toen kwam ik tijdens het googelen van een plakmerk op deze site terecht, een portaal naar een tot dan nog onbekende wereld. Na veel maar dan ook echt veel te hebben gelezen en geleerd besloot ik om een begin te maken aan mijn collectie. Zelf sprak de design en uitstraling van een duiker mij het meest aan en het zou dan ook mijn eerste type horloge worden. Dankzij dit forum en de ervaringen van leden kwam ik uiteindelijk uit op horloges als de welbekende skx007,oris aquis en longines hydroconquest. Omdat dit mijn eerste horloge zou worden en ik last heb van flipperitus wat ik tot nu alleen nog maar met auto’s heb leek het mij verstandig om met een occasion te beginnen.

Ondanks dat ik geen fan ben van marktplaats zijn er toch soms normale personen waar je prima mee zaken kan doen. Zo heb ik een hydroconquest van een prima kerel overgenomen die netjes zijn afspraken nakwam.(het kan soms dus wel)

Het is een beetje een apart en sportief horloge geworden door de rubberen band en rode bezel. De wijzerplaat is van het model dat maar twee jaar is geproduceerd waar bij iedere uur een cijfer staat in plaats van alleen bij 6, 9 en 12 uur. Zelf vind ik het andere model eigenlijk mooier maar vond ik de ietsjes beter uurwerk en de minder voorkomendheid iets zwaarder wegen dan de wijzerplaat.

Als afsluiting zal ik mijn door allen persoonlijk begeerde grail noemen namelijk een ; Blancpain Fifty Fathoms:heart_eyes:

(Excuses voor het uiteindelijke boekwerk en slechte foto)

Gr Nima

20 likes

Welkom Nima! Welke horloges heb je tot nu toe allemaal geflipperd?

Bereid je maar alvast voor op opmerkingen over je spelling :wink:

2 likes

Vind ik eigenlijk wel meevallen hoor…

Ontopic
Voor een eerste horloge vind ik het een knap ding… proficiat.

1 like

Nog geen enkele , ik heb al een aantal foutjes al verbeterd dankjewel.

2 likes

Mooi, voordat er weer zo’n oeverloze discussie gestart word hier :wink:

2 likes

Hartelijk dank voor de fijne woorden :wink:

welkom op het forum. niet te vaak kijken. dat ga je uiteindelijk voelen in je portemonnee.:punch:

1 like

Welkom op HF!

Een accuut geval, grappig hoor :smiling_imp: :smile:

Die Hydroconquest is naar mijn mening het enig juiste model, maar daar is de meerderheid het niet mee eens geloof ik. Staat op mijn longlist. Ik weet niet hoe groot je handen zijn maar het lijkt me een 39mm, klopt dat? Heb je de stalen band erbij?
Wil je als je gaat flipperen mij NIET een pm sturen, ik tracht weer eens wat “duurder te sparen”. Lukt deze maanden een stuk slechter dan begin 2016
Vermaak je hier.

1 like

Hallo Nima, van Harte Welkom. Mooie intro en de Hydroconquest is een hele mooie start! Veel plezier hier :thumbsup:

1 like

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like

1 like

Welkom Nima :watch:

1 like

Welkom, en een mooi begin al!!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom! En sterkte. Al dat moois kost geld. Verschil met de vrouw is dat horloges energie teruggeven :clock10::clock6::clock4::clock3::clock9::clock7:

1 like

Welkom en een mooie start met de Longines.

Gr Bram

1 like

Welkom :+1:

1 like

Mijn beste,

Nima, van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom!!

1 like