Afgelopen weekend is mijn 2e Citizen binnen gekomen en er zijn er inmiddels nog een paar onderweg.
Deze keer is het een vintage Citizen duiker type 62-6198 uit 1972, een erg forse duiker welke toentertijd de tegenhanger was van de Seiko 62MAS.
Het horloge is nog in super staat en loopt perfect.
Hieronder zo meteen wat foto’s
Onderweg zijn nog een oude Citizen Duiker type 68-5372 uit 1970, een Citizen Date-Alarm uit 1971, een Citizen Leopard met sneltikker uurwerk en een Citizen Seven Star V2 uit 1970. Aaargh, dat gaat niet goed!!!
Anyway, indien er nog iemand oude Citizens van voor 1975 heeft waar hij vanaf wil, laat me dat dan svp weten. Ja ik ben definitief besmet
Van harte, met deze diepzinnige Citizen.
Een Opwindend horloge, welke zijn schoonheid ook op latere leeftijd nog met verve uitdraagt.
Een collectioneur waardig. Mijn complimenten!!
Tja, “horloges zijn fysiek niet verslavend, doch mentaal wel degelijk………………”
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Wat een prachtige duikert, gefeliciteerd!
Eigenlijk best wel raar dat er voor Citizen minder belangstelling is dan voor Seiko.
Qua schoonheid doen ze mi. niet voor elkaar onder.
Ik ben ook zeer benieuwd naar je andere aanwinsten, deze mag er in ieder geval zijn (tu)
Wat wel apart is, is dat ik eerst naar de foto’s keek en toen dacht dat het zo jammer was dat ze dit horloge niet in een herenmaat hadden gemaakt. Ik dacht dat het een dameshorloge was door de proporties! Hoe groot is dit (prachtige) horloge dan?
Ja dat is groot (genoeg). Of ik ook niet eens een oude Citizen had? Zou kunnen, misschien heb ik 'm nog steeds. Maar ik denk het niet, ik zal eens zoeken.
Marc stuurde me een pb met een link naar een bericht van mezelf van 3 jaar geleden. Ik was nog geen vintage duiker liefhebber (wat lief: “inleg van de bezel” :D) en kan mij nu wel voor mijn kop slaan dat ik dit horloge zeer waarschijnlijk niet meer heb. Een nieuwe inleg voor de bezel en hij was prachtig geweest: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,32049,32049
Ja, ik heb 'm ook… met nog een heleboel andere Citizen in een klap gekocht. Ik ben het wel met je eens: die oude Citizens zijn het waard om onder de aandacht gebracht te worden.
Mijn Citizen kwam met een heel erg gekrast glas. Met Brasso de meeste krassen weggewerkt. En nu is het een heel fijn vintage horloge dat fijn draagt.
Maar… nu blijkt: ik heb er geeneens een foto van!
Ja, ik heb 'm ook… met nog een heleboel andere
Citizen in een klap gekocht. Ik ben het wel met je
eens: die oude Citizens zijn het waard om onder de
aandacht gebracht te worden.
Je moet ze echter wel een keer in het echt gezien/gevoeld hebben. Ik vond er eerst niets aan tot ik er 1 in mijn handen had en toen ging het heel snel
Ik heb gehoord dat het aan het soort glas ligt. Ik bedoel, of het werkt of dat het glas te hard is om bewerkt te worden door de Brasso. Maar die van mijn Citizen was zo gekrast dat ik het gewoon geprobeerd heb! Als sneeuw voor de zon.
Ik heb het glas van mijn Seiko Silverwave ook zo behandeld. Twee vrij diepe krassen zijn zo goed als verdwenen.
Ik heb jarenlang Brasso gebruikt voor de ramen (plastic) van mijn cabrio’s. Als ze ‘opaal’ waren geworden, zorgt zorgvuldig poetsen met Brasso er voor dat je alles weer prima ziet. Die wetenschap inspireerde me ook!