Weer een nieuwe aanwinst

Afgelopen Donderdag een Citizen Automatic flying 7 overgenomen voor een wereld bedrag van wel 5,-. Ondanks dat hij erg bruin was van diverse smerige resten,heb ik hem toch gekocht. Helaas heb ik alleen geen foto’s van hoe hij was(hijwas echt te smerig heb hem met rubber handschoenen vast gepakt). Maar ik heb wel foto’s hoe hij nu is.En voor de liefhebbers het uurwerk is een Citizen 8200.

Door schaduw en speling op de schakels is het net alsof hij nog vies is,maar dat is dus niet zo.
Nog 1 klein nadeel hij loopt heel erg snel:(, om ik had hem om 14:40 gelijk gezet en voor dat ik de foto’s ging maken was het 18:32 op het horloge;) Nu dus ook weer 18:05 goedgezet en het is nu 18:11 en op het horloge is het 18:14.

Gr. Andre

mooi koopie! als hij te snel loopt kan je nog proberen hem te reguleren, maar het is ook mogelijk dat hij van binnen vies is. Dan loopt hij ook vaak te snel.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Miyota_8200

ik had dat ook met mn seiko 7006?

ik heb vandaag de balans er uit weten te krijgen en ontvet en terug geplaatst. dat was het euvel nl.

de balansveer was vet en daardoor plakte hij en dus zit er een of meerdere windingen tegen elkaar waardoor hij als een wilde voor liep.

Ik heb het op kunnen lossen door het hele balansje er uit te schroeven en even een poosje in een ontvetter te hangen, daarna droog blazen en voilla…lopen als een malle.

daarna met de fijn afregeling?? op de balans het preciezie werk proberen goed te krijgen.

suk6.

gr japioow

nog meer zaken waardoor horloges te snel lopen
http://www.cwrnh.com/techpages/some_things_that_can_make_a_watc.htm

en indien te traag check dit:
http://www.cwrnh.com/techpages/Watchloosing.htm

Het uurwerk is inderdaad behoorlijk vet dus ik zal de balans wel even ontvetten,en dan kijken wat hij doet na wat afstelwerk. Bedankt beide voor de tips.

Gr. Andre.

stom verbaasd begonnen met ontvetten,zag ik tot mijn verbazing dat er iemand tot overijverig bezig is geweest met deze Citizen. Het uurwerk is niet alleen helemaal bagger vet,maar is iemand bezig geweest met een poging tot polijsten.
Getuige de rotor,ter contrast even terug geschroefd op het uurwerk.

Heb tevens even gegoogled maar nergens een gepolijste rotor te vinden van een Citizen 8200. Ze zijn allemaal matgrijs net als het uurwerk,dus vandaar deze conclusie. Opzich wel leuk maar je ziet er zo weinig van met dichte bodem.

Grappig indedaad,… zal iig iemand idd aan hebben gezeten; gezien de kras boven het logo.

Ga je hem ook een beurt geven?

Ik zie geen kras boven het logo hoor zal misschien weerkaatsing zijn van mijn tl.
Een beurt heeft hij wel nodig haha,al die overtollige olie eruit en nieuwe erin.
Alleen weet ik nog niet of ik het zelf doe,voor het bedrag van het horloge maakt het niet uit maar vind het toch zonde als het niet goed gaat.

Gr.Andre

Leuke aanwinst(tu) Een beurtje door een horlogemaker zal vast helpen:D

Van harte met je aanwinst en de kennis die je eraan opdoet is de aanschafprijs alleen al waard.
Als ie straks nog mooi loopt, is het helemaal meegenomen. Anders hou je er een mooie band aan over.:slight_smile:

Veel plezier ermee!