Ik heb bij Catawiki wel eens een stel mooie zeldzame boeken gekocht. Netjes in goede conditie afgeleverd. Staan vol trots in mijn boekenkast. Nu nog eens gaan lezenā¦
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Jaap,
Ik snap wat je zegt
Maar ik kan een beetje begrijpen dat je als beursorganisator niet veel kunt doen aan de geur van oude mannetjes en een incidentele nepperd op je beurs. Als je echter een serieuze veilingsite wilt zijn heb je een goede veilingmeester nodig die het kaf van het koren scheid. je moet wel aan je reputatie denkenā¦
Ik vind het vreemd. Ik ken iemand die voor Catawiki werkt. Ik zal eens vragen of hij weet hoe de hazen daar lopen.
Groet,
Tecco
Catawiki is absoluut wel legitiem, als je een bieding doet en niet betaald dan sturen ze gewoon een deurwaarder op je af, en ja dat gebeurt echt, ik heb twee keer gehad dat een bieder zo is gedwongen om te betalen. De reden dat veilingen zo hoog gaan komt mijns inziens omdat bij elke bieding er tijd bij komt, bij eBay kan er een heel leger mensen wachten tot het laatste moment om een bieding te doen, dat werkt bij Catawiki niet en zul je de ander gewoon moeten overbieden om het object binnen te halen. Ik kan je ook niet verklaren waarom sommige objecten zo hoog eindigen maar je hebt maar twee idioten nodig met geld teveel en dan kan het heel hard gaan.
Ik heb er laatst nog een balpen verkocht voor 650 euro, mij hoor je niet klagenā¦
Laat mij raden, geschiedenisboeken.
Echt niet.
Heel goed. ,
Over de luchtverdediging in Nederland in Mei 40. Zeer gedetailleerd per batterij, stelling, vliegtuig en luchthaven. Heel interessant. Er staat net niet in welke horloges de manschappen droegen.
Ik verkoop er regelmatig en kan niet anders zeggen dat het ( voor mij in ieder geval ) een prima platform is. Biedingen en uiteindelijke prijs zijn zonder meer goed en tot nu toe heb ik alles wat ik verkocht heb ook netjes uitbetaald gekregen. Af een toe signaleer ik ook wel eens een horloge waar het een en ander niet aan klopt. Communicatie daarover met de veilingmeester gaat zonder meer goed en ik zie dan ook dat er iets mee gedaan wordt. Just my2cents.
Zullen die muffe mannetjes dan niet ook het gros van de leden op horlogeforum uitmaken?
Ik heb (hier op het forum, van een betrokkene van Catawiki) begrepen dat er vaak mee wordt gedreigd, doch dat de verkoper, in overleg met (danwel op aanraden van) Catawiki, meestal kiest voor het opnieuw aanbieden. Een incasso uitvoeren is een kostbaar, tijdrovend en langdurig traject. In jouw voorbeeld heeft waarschijnlijk het dreigen dus geholpen. Voor een paar 100⬠gaat ook Catawiki (liefst) niet een incassotraject starten.
Heeft vanaf mijn jongste jaren al mijn belangstelling WO II.
Ik heb er ook veel van; boeken (grootboek van de 2e wereldoorlog)
Persoonsbewijzen, ausweissen etc.
Waren het niet de Fokkers D21 die ons luchtruim moesten beschermen ?
Kansloze missie natuurlijk tegen de Messerschmidts en Stucaās
Enfin on topic maar weer.
Laat ik dan eens positief zijn over Catawiki.(ik heb er geen aandelen in hoor)
Ik heb er drie horlogeās verkocht , twee voor de vraagprijs en de derde voor ⬠300 boven de vraagprijs.
Het is maar net waar de interesse van de eventuele kopers naar uitgaat en of ze tegen elkaar gaan opbieden, dat was dus bij het derde horloge het geval.
Je stuurt het horloge pas op als de betaling bij Catawiki binnen is.
Je krijgt uitbetaald drie weken na verzending.
Tot op heden heb ik geen klagen over Catawiki, vooral ook omdat een bod bindend is denk ik. Een nadeel is misschien wel weer dat je een percentage van de verkoopprijs moet betalen.
Op het HF heb ik minder reden tot juichen , daar zitten ook mensen tussen die een bod doen en dan niets meer laten horen ook al stuur je ze een mail of PB.
Catawiki is in ieder geval 100% beter dan Marktplaats, daar heb ik wel eens betaald voor een horloge en nooit meer iets ontvangen of gehoord.(aangifte gedaan bij de politie,geen resultaat)
Tot zover mijn ervaringen met de diverse verkoop mogelijkheden Op internet.
Tegenvaller.
OT: ik ben een tevreden catawiki gebruiker - al een aantal leuke vintage horloges aangeschaft. De truuk is om biet oo de usual suspects te bieden en een beetje onderzoek te doen.
Ik zie er geregeld Seiko 5jes op staan āuit de jaren 80 of zelfs 70ā. Op het plaatje van de achterkant staat vervolgens 7S26 ( sinds 1996!)ā¦en die gaan dan grif boven de ā¬120,-! Dat moet toch eigenlijk niet kunnen, want beginnende verzamelaars of gewoon iemand die iets vintage wil kopen, moeten kunnen vertrouwen op de aangeboden informatie! āJust my 2 centsā
Sorry maar sommige advertenties kunnen echt niet. Een fixoflex 14kt goud bandje van 20 gram heeft meneer Pontier geschat op 500-700 euro., Met de huidige koers kom je met moeite op 340 euro. Zo kan ik nog een hele lijst met advertenties noemen die gewoon niet kunnen. Van de hoofdredacteur van de Rikketik mag je toch wel meer eerlijkheid verwachten. Vreemd dat mensen ook die bedragen betalen. Ik vind het een schande iig. Ik snap best dat de bijv. forumleden hier tevreden zijn als ze hoge opbrengsten genereren.
Maar mijn gevoel zegt dat er bepaalde dingen niet kloppen aan deze site. Iedereen heeft tegenwoordig internet tot haar/zijn beschikking en zou toch beter moeten weten.
Ik heb de afgelopen weken 8 horloges verkocht. Veel naar het buitenland, veel verkocht tegen prijzen die ik op dit forum, ebay of marktplaats nooit zou krijgen, en zelfs met de 9% aftrek dik tevreden.
Elke keer netjes uitbetaald gekregen, ongeveer 2 weken nadat het kavel verkocht is en ik hem dezelfde dag van betaling verzonden heb.
Ik heb nogsteeds heel veel twijfels, maar het werkt wel. Als veilingmeester kan je ook niet alles weten natuurlijk. Ik stuur geregeld wel eens een mailtje als ik weer een goedkope chinees zie van 10 euro op ebay waar dan teksten onderstaan als āHoogstaand duits merk, gemaakt door ā¦, saffierglas, automaat, 316L stainless steel, garantie (lolā¦) van de maker, nieuwprijs 129 euro.ā Ik neem wel aan dat ze daar wat mee doen, ik krijg in ieder geval altijd netjes een mailtje/bedankje terug. Wat mij opvalt is dat 7/8 horloges die ik verkocht heb naar het buitenland gegaan zijn, duitsland/frankrijkā¦
Er is nog meer mis met Catawiki. Als je de āveilingstukkenā bekijkt word je daarna hinderlijk gevolgd. Hoe je je ook digitaal uit de voeten maakt, overal duiken opeens Catawiki advertenties op, bah. (moest verboden worden!!)
Ik schoon dan alle cookies en kan dan weer opgelucht door het digitale leven.
Installeer dan eens de ghostery en privacy badger add-ons, dan ben je er helemaal vanaf.
Dank je! Kan dat op een ānormaleā PC met Firefox?