Weer een opknappertje gedaan!

Sorry voor de laatste tijd verschillende topics te maken maar, ik kan het steeds niet laten :joy:

Vandaag weer een nieuw oudje gescoord die wel wat aandacht kon gebruiken. Zoals jullie inmiddels wel al weten hou ik van dit soort horloges en heb deze dan ook meteen gekocht! Zie hieronder de voor, tijdens en na foto’s :grin: (laten we hopen dat de kwaliteit van de fotos meevalt.)

Zo kocht ik hem!

Bij het thuiskomen de achterdeksel opengemaakt en het binennwerk (vermoedelijk Unitas 199) zag er prachtig uit!

Daarna het binnenwerk uitgenomen en gezien dat e wijzerplaat nog heel mooi is!

Het glas mocht wel gepolijst worden

Toen dit gedaan was kon ik met de kast beginnen. Eerst grondig gepoetst, daarna in een juwelenbadje gelegd en nog ens grondig gepoets. En wauw! De kleur is fantastisch mooi geworden!

Hierna het uurwerk terug geplaatst en een mooie lederen band op gedaan. Is weer helemaal zoals hij hoort :smiley: Wat denken jullie ervan?

(Vinden jullie het leuk om deze topics te lezen, of begint het saai te worden? :sweat_smile: )

56 likes

Ziet er goed uit, altijd leuk om een horloge te zien opknappen.
Enige wat ik zou hebben gedaan is een nieuw glaasje erin gezet, er zitten nog steeds onvolmakigheden in en de scheuren zijn dan ook weg. Dan is hij zgan, voor de kosten hoef je het niet te laten.

5 likes

Begint zeker niet saai te worden.
Ik vind het tof om het resultaat te zien!

1 like

Ziet er weer een stuk beter uit zo, maar hij zou inderdaad nog wel opknappen van een nieuw glaasje.

Misschien wist je het al wel, maar bij dit soort horloges moet je een beetje opletten omdat de lume hoogst waarschijnlijk nog radium bevat. Het lijkt allemaal nog redelijk vast te zitten dus niet direct een probleem, maar ronddwarrelend radium kun je beter niet inademen.

Succes met je volgende project :+1:

2 likes

@Haaren , @wbcoupe Thanks! Ja er zit idd nog een scheur tussen 9 en 11 en een kleintje tussen 3 en 4. Maarkom, vervangen kan altijd en nu heb ik nog wat plezier gehad aan het polijsten :stuck_out_tongue:

3 likes

Blij om te horen, merci!

1 like

Danku! Yes, ben op de hoogte ervan :upside_down_face:.

Komt goed! Thanks!

1 like

Zeker leuk om te lezen! Mooi horloge ook.

Misschien leuk om wat info toe te voegen over hoe je er aan bent gekomen etc.

1 like

Yep

Nop

2 likes

Altijd fijn om te lezen en zien hoe je fantastisch opknapt: vakwerk hoor!

1 like

Mooi werk verricht! Ik kijk al uit naar uw volgende.

1 like

Bedankt! Deze kwam van de markt :slight_smile:

Toptoptop!

1 like

Fraai opgeknapt zeg.
Leuk om het verslag te lezen.

1 like

Heel erg bedankt voor het compliment! :blush:

1 like

Dankuwel! :smiley:

Honderd procent vakwerk! Doe je dit ook particulier?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geef het uurwerk de volgende keer ook een beurtje, het heeft niet veel zin om een horloge met achterstallig onderhoud te laten glimmen.

4 likes

:+1: :+1:

1 like

Mooi werk!

3 likes