Weer een oude Seiko op de kop getikt.
Een Seiko Quartz LC Chronograph.
Nummer achterop de kast is: 831446.
Nummer op de band is: Z 167
Wie kan mij weer zeggen van welk jaar deze is?
Misschien Robbie?(tu)
Alvast bedankt.
Ik gok maart (3) 1978 (8)
Wat is het caliber/modelnummer? Dat zijn de nummers xxxx-xxxx achterop de kast.
en zoals wij ook een echt forum zijn geldt ook hier:
MartijnV Schreef:
Ik gok maart (3) 1978 (8)
Wat is het caliber/modelnummer? Dat zijn de
nummers xxxx-xxxx achterop de kast.
Hallo MartijnV,
Zie de tekst in mijn eerste bericht.
Daar staat het nummer, wat achterop de kast staat.
Een snelle zoektocht met google leverde alleen LCD horloges op.
Da’s echt typisch jaren 70 naar mijn mening.
Dus ik zeg Maart 1978.
dat kan best, maar ik heb nog geen Seiko gezien waar naast het serienummer dat jij noemt, niet ook nog de xxxx-xxxx string staat. Dus bv 7005-8160
En ook op de wijzerplaat onderaan kun je als je goed kijkt vaak een soortgelijk nummer zien. Doe nog eens een poging als je wilt?
Dat zeg ik
Kijk eens in de buurt van het woord “japan”.
Dan staat er bijvoorbeeld (nummers op mijn Seiko’s) "A159-5019"
Of “0532-5019” (dan heb je een hele vroege)
Hier iets bekends bij
Foto van een achterkant, caliber-modelnummer zie je bovenaan staan.
(link i.v.m. grote foto)

MartijnV Schreef:
Dat zeg ik
Kijk eens in de buurt van het woord “japan”.
Dan staat er bijvoorbeeld (nummers op mijn
Seiko’s) "A159-5019"
Of “0532-5019” (dan heb je een hele vroege)Hier iets bekends bij
http://i55.tinypic.com/21cy0xv.jpgFoto van een achterkant, caliber-modelnummer zie
je bovenaan staan.
(link i.v.m. grote foto)
De mijne lijkt veel op de meest rechtse, alleen zonder dat
zwarte "grilletje"erboven.
Inderdaad staat er op de wijzerplaat nog een nummer achter het woord Japan.
Maar dat is zo verschrikklijk klein, dat ik het niet kan lezen. Loep gezocht.
Er staat Japan A128-5000 T Of die laatste letter klopt, dat weet ik niet. Daar zit precies een kras. Ben benieuwd.
Zéker jaren 70
En hier kan je de reparatiehandleiding en de gebruiksaanwijzing vinden (rechts op de pagina)
http://www.digitalwatchlibrary.com/DWL/1work/seiko-a128-5000/
Perfect MartijnV, dit is hem exact.
Knap speurwerk hoor.(tu)
Maar weet je welk jaar precies of is dat te moeilijk?
En wat is de waarde van zo’n lc(d) horloge ongeveer?
Heb namelijk geen enkel idee van oude Seiko’s.
Serienummer begint met 8, is 1978, dan een 3, is derde maand dus maart.
Verder moet je ongeveer weten wanneer het uurwerk ongeveer geproduceerd is, welk decennium dus, dat je niet denkt dat ie uit 1988 komt of zo
Ook leuk om te weten dat Seiko in de jaren '60 de aanduiding “waterproof” had en door veranderde regelgeving werd die in de loop van 1970 gewijzigd in “waterresistant”.
Dus bijvoorbeeld een 6139 chrono met waterproof erop is dus een vroeg en zeldzaam model uit eind jaren '60
Moeilijker wordt het als calibers langer geproduceerd worden, zoals de 7t32, dan kan een horloge uit de jaren '80 en de jaren '90 zijn. Daar gaat zelfs de “seiko production date calculator” op internet wel eens de mist in…
O ja, waarde, oude Seiko lcd horloges lijken steeds meer waard te worden. Het zijn kwaliteits horloges en degenen die er vroeger één hadden hebben nu de centen om het jeugdsentiment weer terug te kopen
Kijk maar eens op ebay en zelfs wel eens op marktplaats en zo. Dozen en boekjes zijn dan een pré voor een goede prijs.
Hoi ik heb hier ook een Seiko dameshorloge met serienummer 501192 en die andere 2206-3080 ik kan niks vinden
Beste @Ruys01 / Jack,
Ik zie dat je net lid bent en begrijp dat je niet op de hoogte bent van de mores op dit forum. Het wordt op prijs gesteld om je even voor te stellen alvorens je hier een vraag dropt.
Verder weet ik niets van je vaardigheden met zoeken, maar ik kwam direct op de volgende 2 links uit:
Kortom: waarschijnlijk uit 1975, en waarde is tientjeswerk mocht je daarin geïnteresseerd zijn.