Weer een rare oude Tissot quartz, met aluminium kast?

Een Franse verkoper had dit ding te koop. “Zal wel een nieuwe batterij in moeten”.
Nou ja, voor die prijs vind ik hem kapot ook al interessant.

Aparte kast, aluminium?


Wijzerplaat ook wel leuk.

Antiek caliber 2030 uurwerk, ziet er inderdaad lekker grof uit :slight_smile: Loopt prima met een nieuwe batterij trouwens. Er zat een type 354 batterij in, volgens mij nog een kwikcel! (weinig lekkage trouwens!)


(nu maar een 386 batterij er in gedaan)

Gauw even warm water en de tandenborstel bij de kast, beetje siliconenvet op de pakkingen en we hebben weer een leuk draagbaar horloge :smile:



O ja, leesvoer!
http://www.crazywatches.pl/tissot-seastar-2030-quartz-1977

18 likes

leuk ding.
Tissot was niet bang om met gekke materialen te experimenteren nee…hout /steen/ alu /kunststof.

Toffe klok!

Martijn, wat een leukertje.

lijkt me geen alu. Kan een plating zijn ook. Heb net een horloge met ook zo een maffe matte ‘plating’.

Funky ding Martijn!

Super gaaf ding!!

Ja, een mooie klok. :thumbsup:
Je hebt weer mazzel dat er alleen maar een nieuwe batterij in moest. :smile:

Leuk ding, man! Mazzelaar :+1:

Was inderdaad mazzel. Er stond nog een andere op Ebay (typisch) maar die was nogal duur. Maar die deed het :smile:

Heel gaaf! En Tissot is, zoals (toen) altijd is geweest, zeer vernieuwend :thumbsup:

Grappig ding, nog nooit gezien. Doet me een beetje denken aan de originele omega speedmaster alaska project kasten (de eigen kast, niet de rode)

Wat een apart ding; mooie vondst, veel plezier ermee! :smile:

Martijn V je bent een tovenaar.

ik moest aan een weegschaal denken…

Te gek !

Net een advertentie op Ebay gezien.

Ik meen "geanodiseerd aluminium te lezen :slight_smile:

1 like

Dayum. Dan toch! Moet licht dragen dan?

Weegt inderdaad niks, als ik ze met mijn andere quartzen met 2030 uurwerk vergelijk. Heel comfortabel :smile:

1 like

Advertentie toch gekocht nee?