Gisteren ging ik de connie ( die ik kocht op de rommelmarkt voor een heel zacht prijsje en hier al eens voorstelde) ophalen bij freddy die em een polijstbeurtje gaf. Waarvoor m’n welgemeende dank Freddy!!! Vanaf nu ga ik jou the wizard van Bertem noemen. Wat freddy doet met een uurwerk is gewoon tovenarij. Het was weer een heel aangenaam passeren bij jou en god wat heb jij een pracht aan uuwerken bij je zitten. Thx voor het mogen aanschouwen.
De batterijen van m’n fototoestel waren bijna leeg daarom eerst foto’s van deze. De andere volgen later.
Dit ff terzijde reed ik door naar luik om een andere Rode doos op te halen.
Hierbij de foto’s
Hij ziet er best wel goed uit. Komt van de oom van de verkoper die em volgens de verkoper een 35 jaar geleden nieuw kocht. Hij kreeg hem na diens dood een 15 tal jaar geleden en droeg em sporadisch. Natuurlijk zit er hier en daar een krasje en vooral veel vuil op maar ik zal de "wizard van Bertem"nog eens heel beleefd vragen of hij z’n magie nog eens wil gebruiken voor me. Ik weet zeker dat hij er dan weer als nieuw uitziet. Ik kocht em wederom voor een nette prijs; er zitten nieuwe batterijtjes in en alles werkt perfect. De puntjes lichten mooi en volledig op en het verstellen van datum en tijd werkt zoals het hoort.
Ik heb het niet zo echt op batterijtoestanden en mss gooi ik em later wel in de verkoop maar voorlopig ben ik heel tevreden met deze brok geschiedenis. Nadat hij bij freddy gepasseerd is zal ik meer weten over leeftijd etc want gezien de electronica die erin zit waag ik me niet aan het openen van de kast.
Hopelijk genieten jullie er net zoveel van als ik.
Voor wat de ‘wizard van Bertem’ betreft: Hulde!!
En voor wat de ‘Omega Constellation time Computer Dot Matrix’ (wat een imposante naam zeg) betreft:
Een hartverwarmende tijdweergave om in deze jachtige tijd de futuristische gedachtegang van weleer te koesteren.
Orologio Signaturis Temporis.
Ongeveer 35 jaar oud kan heel best. Toen werkte ik een poosje bij V&D en kwamen de eerste quartz horloges met ledjes op de toonbank. Het merk weet ik niet meer, Texas Instruments? Casio?. Op een knopje drukken om een paar seconden de tijd te kunnen zien. Elk jaar nieuwe batterijen erin. Zelf nooit gehad. 't Is een weergave de stand van de techniek op dat moment. LCD was er toen nog niet, in ieder geval niet commercieel. Gefeliciteerd(tu)
Aha, dus jij bent me voor geweest in de laatste seconde. Je hebt er een hele goede prijs voor moeten betalen vind ik. Leuk om te lezen dat hij hier op het forum terecht is gekomen. Veel plezier ermee.
Net zo eentje heb ik toen voor mn vader gekocht voor veel geld in die tijd. Maar heb geen idee meer voor welk bedrag?. Was wel revolutionair in die tijd.(tu)
In stainless steel zou hij indertijd nieuw een 1000 DM gekost hebben. Best veel voor een uurwerk toch in de jaren 70 niet? Nu voor een echt goed exemplaar met originele doos swingen de prijzen de pan uit. Op www. retroleds.com staat dezelfde te koop voor 999 euro. En op ebay zijn er de afgelopen maanden 2 verkocht voor over de 600 euro voor exemplaren die er minder goed uitzagen dan deze en zonder originele doos. Nu tussen vraag en krijgprijs zit er wel wat verschil waarschijnlijk maar toch.
Het grote risico dat je loopt is dat de module meestal niet meer van Omega is en vervangen is door een modernere versie dus zonder de dot matrix LED 's ( de cijfers worden gevormd door rode puntjes ivp lijntjes. Of dat hij gewoonweg niet meer werk en vervangstukken zijn naar het schijnt onbestaand. Ik kocht deze dus enkel op voorwaarde dat ik em kon zien en vaststellen dat alles werkte en alle dots intact waren. Anders zou ik het risico ook niet gelopen hebben.Enfin zo zullen er wel veel frankenvintage klokjes zijn. Deze is schijnbaar compleet origineel.
Oeps, ik geloof dat ik hem in 1996 heb weggegooid, omdat hij al vele jaren het niet meer deed en bij mijn ouders in de la lag met een stukje uit het glas.
Yep gescoord op the bay, van een verkoper die duidelijk niet wist wat hij verkocht.
Stond enkel aangemeld als montre rare 1970 als ik het nog goed voorheb.
Hij ziet er echt nog wel goed uit ook trouwens.
De andere connie vindt je verder in deze sectie van het forum maar ik heb nog geen foto’s gezet nadat “the wizard of Bertem” em onder handen nam. Ik ga er komende week eens werk van maken en dan staat ie terug bovenaan.