Weer een SKX mod (picture heavy!)

Wéér een SKX mod. Voor mij wel een speciale.

Mijn horlogeavontuur begon ±13 jaar geleden bij een SKX007. Gekocht bij de usual suspect en hij is 10 jaar lang bijna niet van mijn pols geweest. Dit is 'm (enkel het glaasje vervangen voor saffier met clear AR):


Vind hem nog steeds te gek. Juist met die rammelende ouwe president band.

Op een geven moment begon het toch te kriebelen om iets anders te proberen. Een registratie op HF verder en voor je het weet heb je een kist vol mooi speelgoed. Vorig jaar rond deze tijd ben ik de zoektocht naar een MM300 maar eens gestart. Leek me een mooie opvolger van mijn trouwe SKX en een leuke aanvulling op de collectie. Een mooi exemplaar was verassend genoeg snel gevonden. Twee maandjes oud, doos en papieren, alles wat ik wilde. Deze dus:

Gaaf ding, helemaal happy. De eerste dag dan. Geen klik. Zo snel als hij gekocht was was hij ook weer weg. Mooi ding maar niet verliefd.

Sindsdien spookte het idee in mijn hoofd om een soort high end SKX te gaan bouwen. Als Seiko hem niet maakt doe ik het wel toch?

Nou, het project is begonnen. De start was een SKX171 (vanwege de mooie wijzerplaat met opgelegde indexen). Inmiddels hebben we:

  • SKX171 als basis
  • Groffe coin edge en een ceramische/lumed insert
  • Vlak saffier met blauw AR zonder de typische schuine rand (CT025F meen ik).
  • Siliconen strap van een Turtle

Dit is de tussenstand:

Wat volgt er nog?

  • NH36a uurwerk (opwindbaar, handig)
  • “S” kroon
  • Kanji dagaanduiding
  • Crystaltimes CT703 case met He ventiel en drilled lugs
  • Miltat Angus jubilee met een originele Seiko sluiting, die van de Turtle band denk ik

En mogelijk een custom gegraveerde kroon en caseback, maar daar moet ik nog even op broeden.

Stay tuned!

26 likes

Ziet er nu ak tof uit.

Ziet er érg gaaf uit! Met de bezel ben ik het minder eens, maar dat is smaak. Die dial hoort eigenlijk de stockdial te zijn. Ik wil hetzelfde gaan doen met een 009; non pepsi inlay, stargate dial, oystertje erop.

Alvast weer jaren draagplezier gewenst!

1 like

Leuk project. Ben benieuwd naar die CT kast met drilled lugs.

Waarom? Ik zie hier geen enkel voordeel bij…

Leuk man! Prima projectje, ben benieuwd wat het wordt!

Ik ben benieuwd wat crystaltimes van een kast hebben gebakken en vind het ook wel geinig dat het nét anders is dan de originele kast.

1 like

Mooi man!

Als de kast straks ook vervangen is, wat is er dan nog ‘skx-original’? Misschien had je beter van scratch kunnen beginnen!

2 likes

Wijzerplaat, wijzers en datumwieltje :sweat_smile:

De kast was vanmorgen een beetje impulsief. Maar ach, geeft me weer genoeg onderdelen voor een ander leuk skx-je.

Supertof :+1:

Coole mod! En snap het wel. Blijft natuurlijk een geweldig horloge, zo’n SKX!

Mooi project! Ziet er goed uit. :smile:

Top werk hoor! Alles zelf gedaan?

Yep. Bezel is natuurlijk een koud kunstje. Glaasje heb ik nu een paar keer gedaan en goed onder de knie. Uurwerk word nog een heel nieuw avontuur.

Zo. Uitgebreide update volgt, maar alvast een teaser:

2 likes