Ik kijk altijd rond voor onderdelen voor mijn stemvork horloges. Kom ik deze tegen! “Gewonnen” voor minder geld dan veel “donor” uurwerken die ik meestal tegenkom.
Ik heb ook een heel mooie Jaquet Droz duiker, een met dubbele kroon en inwendig roterende bezel, ik kom ze haast nooit tegen en ik vind hem heel bijzonder.
Zou die van jou eigenlijk wel eens willen zien, benieuwd of op de mijne lijkt.
Zou ik die van jou eens mogen zien? Offcourse als tegenprestatie laat ik die van mij zien
Dit is 'm (al 25 jaar mijn daily beater):
Momenteel in onderhoud voor beurt, nieuwe generieke schroefkroon en nieuwe bijpassende wijzers.
Mijn nieuwe horlogemaker zal mij melden of er binnenin een Eta of AS tikt.
Jammer is, dat bij een vorige beurt de wijzerplaat te goed is schoongepoetst.
Logo en letters zijn nog net in grijs zichtbaar.
Dit is dus een foto vóór, foto ná binnenkort in dit theater
Prachtige horloges maar zullen we weer on topic gaan? (hadden we al niet ergens een “compressor kast” topic? Anders moeten we dat gauw doen, ik heb ook wat juweeltjes liggen)
Zeker prachtig, nog nooit eerder een dubbelkroon J-D gezien :~
De achterdeksel is ook bijzonder fraai, de mijne heeft een eenvoudige platte caseback.
Geef 'm voldoende polstijd (tu)
Nee om die stemvork chrono van jou weer aan de gang te krijgen Deze heb ik weer aan de gang ten koste van een omega die ik toch nooit droeg. (Dus eigenlijk nog twee spoelen nodig)
Die chrono was een Certina C-Tronic geloof ik? Heb je daar nog een glaasje voor gevonden?