Weer een verslaafde

Echt een absolute favoriet heb ik niet.
De Black Ruslan day-night en de Blue-Angels vind ik allebei erg mooi.(met dank aan Vreugd2)
Eigenlijk kon ik ook niet kiezen en daarom heb ik ze nu maar allebei:D

Ook de alpha’s draag ik geregeld.

De Davis (een plakmerk heb ik hier geleerd) was eigenlijk mijn eerste “echte” mechanische horloge dat ik gekocht heb. Daar is het allemaal mee begonnen.:wink:
De rest moet het meestal doen met wat minder draagtijd

Zoals velen hier wissel ik regelmatig van horloge en ben ik vaak na een paar dagen (of al eerder) weer even uitgekeken op een model.

Over die nauwkerigheid wil ik eigenlijk reageren met een wedervraag.
Ik weet dat niet precies nl.

Ik constateer soms wel (bijv bij de Black Ruslan) dat hij na een aantal dagen licht achterloopt (1-2 minuten) met de normale quartzklok die ik in de kamer heb hangen. Maar omdat ik een klok toch meestal niet langer dan een paar dagen draag is het in de praktijk geen probleem.
Wel lees ik regelmatig op dit forum dat men vaststelt dat een horloge 3 sec of 12 sec per dag achterloopt of voorloopt.

Hoe stel je dit zo nauwkeurig vast? Laat je daar een stopwatch naast lopen ofzo? Je krijgt zo’n horloge toch nooit exact gesynchroniseerd met een ander (quartz)horloge?

Hans

Vaak hebben we een radio gestuurde wekker van een paar tientjes of zo en dan is het snel vast te stellen.

16astro Schreef:

Wel lees ik regelmatig op dit forum dat men
vaststelt dat een horloge 3 sec of 12 sec per dag
achterloopt of voorloopt.

Hoe stel je dit zo nauwkeurig vast? Laat je daar
een stopwatch naast lopen ofzo? Je krijgt zo’n
horloge toch nooit exact gesynchroniseerd met een
ander (quartz)horloge?

Hans

Kijk hier eens:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,97512