Weer een vintage Titus chrono op de kop getikt

Hoi Mario,

Wat een fraai horloge! en het ziet er weer goed uit. Zwart met goud is een geweldige combi.
Veel plezier er mee.

Gr.
Michiel

Duidelijk Freddy, ik zat er ook over te denken om er nieuw draad in te tappen maar dacht dat dit te problematisch zou worden.
Ik ga eens aan de slag!

dan heb je eigenlijk wel (je raad het al) een speciaal gereedschapje met boren en tappen voor kronen nodig:

Anders is het vrij lastig om de draad recht in de kroon te tappen (1,4mm zit trouwens geeneens in dit setje zie ik nou…). De kans dat het “pijpje” in de kroon te dun wordt is ook wel groot, maar je kunt natuurlijk altijd proberen…

De opwindasjes bestaan idd ook met 0,9mm draad, maar of je ze zo kan bestellen is een tweede, ik heb tot nu toe altijd van die dikke gekregen…

Groet,
Paul

Ookeee… dat gaat em niet worden, zo’n set heb ik niet , mission impossible !
Thanks Paul, kan ik mijn tijd nuttig besteden!

Hallo Mario,
Schitterend horloge! Ikzelf heb een titus chrono uit dezelfde tijd met een witte plaat. Maar ik heb een groot probleem, ik ben door een ongelukje het glas en belangrijker nog de gouden glasrand kwijtgeraakt. Kun jij me misschien advies geven waar ik het beste kan zoeken naar zo’n gouden glasrand? Zijn er mischien beurzen of adresjes waar liefhebbers van dit soort horloges onderdelen aanbieden? Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank, Victor (Delft)

Eventueel de rikketik beurs of ebay eerlijk gezegd.

De nieuwe wijzers en andere kroon geplaatst, is het verschil zichtbaar?

verschil is zeker zichtbaar , en maakt hem nog mooier (tu)

Nou en of, die wijzers zijn prachtig. Alleen vind ik de oude kroon mooier (beter passen).

Wow, een wereld van verschil ! Mooi werk, Mario (tu)

Ik ben met je eens dat de oude er beter bij paste, maar omdat ik deze toch geregeld wil dragen moest ik toch wat verzinnen om het opwinden wat aangenamer te maken.
Ik blijf in ieder geval zoeken naar een betere…

Concurentie van “Voor en na”.
Die nieuwe kroon past volgens mijn bescheiden mening beter bij de kast dan de oude, deze zijn dikker en meer in verhouding. De oude is ook al voor de helft afgesleten.
Fijn gedaan Mario.