Weer een vintage Titus chrono op de kop getikt

Vanmiddag heb ik mijn nieuwste aanwinst binnengekregen waar ik met spanning op zat te wachten!!!
Dit is een jaren 50 Titus met een welbekend landeron caliber.
Nou heb ik er al een aantal in bezit gehad maar nog niet eerder een met een zwarte plaat.
Dit maakt het overigens er niet makkelijker op bij het aflezen van de tijd, maar het heeft wel een chique uitstraling.

De kast is gemaakt van 18 karaat goud en verstevigd met behulp van metalen ringen, hij is wat dikker uitgevoerd dan ik geregeld heb gezien.
Daar was ik best blij mee omdat het achterdeksel voor de verandering wel goed vast blijft zitten ;-).

Het glaasje heb ik vervangen en de kast een beetje gepolijst, een mooi donderbruin bandje eraan en het is weer af!
De kroon moet ik nog een keer vervangen denk ik maar daar had ik zo geen passende voor.
De wijzers zijn geoxideert en dit maakt het nog lastiger te lezen dan het vroeger al was, mischien kan ik nog een NOS setje op de kop tikken bij Paul???

voor:

na:



Mijn beste,

Een bijzonder en mooi horloge waarvan het merk mij, tot dusverre, onbekend was. En de zwarte wijzerplaat oogt inderdaad lekker chique.
Veel plezier er mee.

Orologio Signaturis Temporis

Mooi hoor. Ik vind dat altijd erg leuk, die ‘voor’ en ‘na’ posts.

Groeten, Tom V.

Prachtig wat je met een beetje geduld en kunde kunt berijken.

Pracht ding, veel plezier ermee !

Hi Mario,

Heel mooi… Mooi ook om te zien hoe een wijzerplaat toch nog in prachtige staat blijkt te zijn. Door het oude glaasje lijkt het een stuk minder, maar met dat nieuwe glaasje: prachtig. Veel plezier ermee.

Vr gr Ron

Zeker chique, met recht een aanwinst te noemen :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Die is erg mooi geworden Mario, gefeliciteerd! Goud met een zwarte plaat vind ik mooi!

Heel mooie vintage chrono, en ook mooi opgeknapt, mazzel dat de kast nog helemaal gaaf en ongedeukt is!
Zo’n zwarte wijzerplaat staat heel erg sjiek, maar afleesbaarheid is nooit zo best, verklaart denk ik waarom je ze veel minder ziet als met zilveren platen.
Het uurwerkje is een oud type Landeron 48, die strepen over de bruggen (geen Geneva stipes) zijn kenmerkend voor Titus, ziet er goed uit.
Die kroon kon wel eens lastig worden, kroontjes met een draadgat van 1,20mm worden schaars; een setje wijzers is heeeeeeeeeel misschien nog wel op te duikelen :wink:

Groet,
Paul

Heel mooi Mario, en ook heel netjes opgeknapt. Ik wil ook nog echt een keer een oude chrono met die indeling, keer goed rondkijken op de Rikketik waar daar hebben ze er een hele hoop.

Veel plezier ermee!

Mooie Titus Mario,

je hebt je blijkbaar niet af laten schrikken door die female lugs :slight_smile:
mooie wijzerplaat, mooie kast, ik zou die wijzers er maar op laten zitten, zijn toch
duidelijk zichtbaar ?
net als de kroon, of ga je 'm dagelijks dragen, nee toch
’t zijn meestal de achterdeksels zelf die verbogen zijn bij dit type kast constructie,
die van jouw is blijkbaar wat dikker uitgevoerd dan standaard (vaak heel dun)

groet André

De ‘na’ is erg geslaagd !

Wat voor kleur moeten de wijzers origineel eigenlijk hebben?

Gr., Mark

Gewoon rosegold zoals de kast, nu zijn ze erg blauwgrijs geoxideerd, in het daglicht ziet het er redelijk uit maar bij kunstlicht bijna niet te lezen.

Een hele mooie klok ! (tu)

Groet,
Werner

Er betaan voor dit uurwerk toch 3 maten opwindstiften?
welicht is het handiger als je een goede knop heb om een passende stift te kopen.
Mooi horloge trouwen.
Ik vindt zwart juist wel mooi ook al is het niet zo goed leesbaar. als je mooiere wijjzers hebt kan je wellicht het puntje van de secondewijzer rood maken om deze beter zichtbaar te maken.

erg mooi mario !

mooie klok (tu) , veel plezier ermee…

Goed idee! zal kijken hoe het uitpakt.

fraaie vintage, zo zie je maar wat een nieuw glaasje en een poetsbeurt kan doen.
gefeliciteerd!!

groet Arno.

Mooi horloge Mario, heb er ook zo een paar liggen in mijn verzameling.
Meestal heeft het draadgedeelte van de opwindstift 140 en daar zijn de oude kronen origineel ook in het rosé voor.
Maar zijn super zeldzaam, heb er nog een 6 tal maar hou ik voor mijn collectie.
Maar men kan er altijd een andere draad op tappen of een tige gebruiken van 120 of 90 of een reductie plaatsen.