Weer een Vostok aankoop

Dit is mijn derde nieuwe Vostok aankoop van Zenitar, zo juist besteld. Vreemd genoeg duurt de verzending iets langer dan normaal. Tussen 29 oktober en 5 november. En ja, wachten duurt dan lang. :frowning:

Anyway, het wachten is begonnen en Zenitar kennende komt het wel goed. :slight_smile:

ps, vanmiddag kwam mijn skeleton horloge van Deal Extreme na 1 maand binnen. Een mooie skeleton van IK Colourings, 16 euro slechts en wat een leuk horloge.

Pontiac Schreef:

Dit is mijn derde nieuwe Vostok aankoop van
Zenitar, zo juist besteld. Vreemd genoeg duurt de
verzending iets langer dan normaal. Tussen 29
oktober en 5 november. En ja, wachten duurt dan
lang. :frowning:

Anyway, het wachten is begonnen en Zenitar
kennende komt het wel goed. :slight_smile:

http://i39.tinypic.com/2ivi5aq.jpg

ps, vanmiddag kwam mijn skeleton horloge van Deal
Extreme na 1 maand binnen. Een mooie skeleton van
IK Colourings, 16 euro slechts en wat een leuk
horloge.

http://i39.tinypic.com/2lxtird.jpg

@ Vostok:
Ook een hele mooie wijzerplaat zeg, deze Vostok Kommandirski. Heb recentelijk ook iets dergelijks aangeschaft via Zenitar en bij mij duurde het 11 dagen van bestelling tot aflevering. Niet slecht dus. Kijk verder even hier : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1897152,1897152#msg-1897152

@ Skeleton:
Die Chinese horloges zijn superleuk toch? Voor die prijs helemaal. Best spannend om naar te kijken zo’n opengewerkt klokje. Zo’n goedkoop Chinees uurwerkje kan soms ‘bagger’ zijn en na een paar weken de geest geven, maar net zo makkelijk blijven ze het prima doen. Ik heb zelf een paar van die super goedkope 'Winner’horloges die er aantrekkelijk uit zien, redelijk tot heel goed lopen en prettig dragen als je het goedkope plastic bandje vervangt door iets beters. Met af en toe een bezoekje aan de Rikketik hoeft zo’n bandje ook niet zoveel te kosten. Voor ca. €5,-- per stuk heb je al een boel keuze.
Zo’n Chinese klok heeft daarnaast het voordeel dat je je niet de hele dag druk hoeft te maken over een krasje, of erger nog, verlies. Oeps, waar is mn 20K Rolex nou ineens gebleven? (grapje).
De Russische (Vostok) horloges hebben daarenboven natuurlijk ook nog de charme origineel te zijn, wat je van de meeste Chinezen natuurlijk niet kunt zeggen (zonder nou weer de eeuwige ‘homage/nepper’ dicussie opnieuw te willen starten)

Veel voorpret gewenst en sterkte met wachten.

jahoor… ga ons weer even lekker zitten maken met zo’n Rus… (:smiley:

in elk geval zal ie voor de sinterklaasviering wel binnen zijn… :slight_smile:

Mooie Vostok, ik heb begrepen dat Vostok titanium nitride gebruikt, om hun kasten goudkleurig te maken.

ticothijs82 Schreef:

Mooie Vostok, ik heb begrepen dat Vostok titanium
nitride gebruikt, om hun kasten goudkleurig te
maken.

Is dat sterker dan het afwrijfspul wat je vaak bij de goedkope Chinezen en Japanners aantreft?

TiN is in ieder geval goed hard:

Zonet ontvangen, dat is vlot, duurde maar 9 dagen!

Moet zeggen dat deze bronskleurige er qua afwerking een stuk steviger uitziet dan de normaal verchroomde exemplaren. Lijkt wel een beetje om mijn behoorlijk afgeleefde CCCP exemplaar. Prima dus! Ik ben er in ieder geval weer blij mee.

Plaatjes:

Mooi (tu) veel plezier ermee (en genot ervan)!!

Erg leuk (tu). Ik vroeg me af, of de bezel draaibaar is van dit model?

Is draaibaar, maar vraag me af of je er iets aan hebt.

proficiat!

Heel bijzonder, die bronskleurige uitvoering.
Veel (draag) plezier gewenst!
Bij mijn Kommandirski kan de bezel ook draaien, maar ik heb geen idee waarom of waarvoor…
Misschien is het omdat van dit model heel veel varianten bestaan, er dus standaard kasten worden gebruikt waar voor een andere (duiker?) uitvoering wèl een relevante of bruikbare bezel gemonteerd kan/kon worden?

Weer een mooie ‘dresslook’ Rus(tu)

Ben wel benieuwd hoe die cheap-ass skeleton zich houdt.

Met beiden gefeliciteerd!