Misschien kennen jullie het ook gevoel, te zuinig zijn op een horloge en dan niet te gaan dragen tegen de beschadiging of zijn we gewoontedieren en pakken de meest “comfortabele” horloge voor dagelijkse gebruik
Vandaag voor de Pasen heb ik mijn Minerva cal. 17-29 uit 1930 omgedaan, en in vervolg doe ik de rest om de beur om
Je beweegreden zijn zeer herkenbaar!!
Ook ik ben zeer zuinig op mijn (vintage) horloges.
Oplettendheid bij het dragen en de nodige zorg bij het bewaren.
De zorg in deze komt meestal neer op een poetsbeurt voor de horloge-kast en horloge-band.
Maar het belangrijkste vind ik toch wel het daadwerkelijk dragen van mijn (vintage) horloges!!
Ik geniet hier nog steeds enorm van. Dragen, kijken, koesteren, en wat dies meer zij.
Het is voor mij als balsum voor de ziel!!
@Bidle dat weet ik al lang vat jouw voorkeur is @BH_ Bart, dit is een polshorloge, die zo ook is gemaakt en nog steeds wordt deze uurwerk gebruikt voor een horloge. Het is wel gemoderniseerd.
Zakhorloge uitvoering is met de pusher in de kroon, en polshorloge met pusher op 2 uur.
En je hebt helemaal gelijk: oudere horloges moet je gewoon lekker kunnen dragen, maar ik moet toegeven dat ik zelf veel te weinig een vintage chrono om de pols slinger…
ik val vermoedelijk in de categorie “gewoontedier”
Mooie single pusher! Verdient het om af en toe gedragen te worden. Herken het zuinig zijn en daardoor veel in de kast blijven liggen wel.
Overigens zijn dit soort horloges door het ontbreken van schokbescherming en de afwezigheid van enige mate van waterdichtheid wel minder geschikt voor dagelijks gebruik. Dus oppassen met handen wassen en goed deurklinken en deurposten ontwijken.