http://www.telegraaf.nl/binnenland/21573785/Juwelier_thuis_overvallen.html
Dat je zaak wordt overvallen is tot daar aan toe, maar dat ze dus uitzoeken waar de eigenaar woont en dan daar gewapend aan de deur komen… Gekke wereld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21573785/Juwelier_thuis_overvallen.html
Dat je zaak wordt overvallen is tot daar aan toe, maar dat ze dus uitzoeken waar de eigenaar woont en dan daar gewapend aan de deur komen… Gekke wereld.
Tegen de muur ermee!
Het wordt alleen maar erger dat is in en in triest.
Het wordt alleen maar erger dat is in en in
triest.
Helemaal mee eens en het houdt maar niet op…
dieptriest…
Tegen de muur zetten en knallen maar met die 7.62 oh wat zeg ik nou weer oeps!!::o nee hoor we gaan ze lekker vertroetelen in de bajes en ze mogen klachten indienen omdat het eten niet warm genoeg is…
Tegen de muur zetten en knallen maar met die 7.62
oh wat zeg ik nou weer oeps!!::o nee hoor we gaan
ze lekker vertroetelen in de bajes en ze mogen
klachten indienen omdat het eten niet warm genoeg
is…
nou ja, vertroetelen zou ik t niet noemen.
ik vergelijk t persoonlijk meer naar je kamer gestuurd te worden als je stout bent geweest. terwijl r in je kamer playstation, xbox, gameboy, nintendo, internet, ea speelgoed ter beschikking staan. ja het is straf, ja je wordt beperkt dat je bijv niet kunt buitenspelen/uitgaan/etc. maar of de straf verhoudt tot t vergrijp. ik vind v niet.
en t mag hopelijk duidelijk zijn dat ik de straf niet te zwaar vind. integendeel.
maar straf alleen is denk ik niet genoeg. bij de (her)opvoeding komt imho meer bij kijken. en dr kan niet vroeg genoeg mee beginnen.
zag op tv hoe n ex gedetineerde zn ervaring deelt met jongelui. n niveautje verder zou misschien zijn om ook slachtoffers dergelijke ervaringen te delen. hopelijk krijgen de meesten dan wat meer inzicht in hun handelen/keuzes/enz. misschien denken ze 2x na voor ze iemand in elkaar trappen, beroven, ea.
Tegen de muur zetten en knallen maar met die 7.62
oh wat zeg ik nou weer oeps!!::o nee hoor we gaan
ze lekker vertroetelen in de bajes en ze mogen
klachten indienen omdat het eten niet warm genoeg
is…
Doe je onderzoek, vergelijk het Nederlandse strafklimaat met andere landen, en kom daarna terug met een wat beter gefundeerd antwoord.
Het klinkt altijd zo flink: “Tegen de muur zetten”. Als we dat alleen deden voor een overval op een juwelier dan zou er een flink stuk rechtsongelijkheid ontstaan. Dan zou dus voor iedere vergelijkbare daad iemand tegen de muur gezet moeten worden en kwamen we muren en schutters te kort. Uiteraard is het een laffe daad, maar aan dit PVV gebral hebben we ook niets hoor.
Stuur ze het leger in en laat ze verplicht een zware opleiding volgen, mariniers , commando’s, flink afknijpen die lui tot op het bot en dan komen ze hopelijk tot inkeer dat ze mogelijk iets nuttigs kunnen beteken voor het vaderland. Stuur ze maar op Patrouilje naar onrustige gebieden waar nu onze militairen zitten , kunnen ze hopelijk nog iets nuttigs betekenen voor het land .
JTrapman: In andere landen zijn ze heel veel slechter af en worden voor mindere daden soms heel veel zwaarder gestraft. In het midden oosten hakken ze je hoofd eraf voor minder! ik spreek het niet goed maar als zo,n dader een hele familie heeft uitgemoord kan hij verwachten dat hij de doodstraf krijgt, risico van het vak zeg ik maar.
Onze juwelier Stratman uit Den Haag, u zeker wel bekend heeft zijn Broodwinning met de dood moeten bekopen omdat een paar idioten het nodig vonden om niet voor hun centen te hoeven werken maar dachten het op een makkelijker te verkrijgen.
Zijn vrouw en kind hebben letterlijk levenslang en ja daar heb ik toen even zeker en oprecht een traan om moeten laten!! maar nee hoor de 2 daders gaan in beroep omdat ze de strafmaat niet in verhouding vinden… ik zal humaan reageren, gooi ze in de cel en las de deuren lekker dicht…
Ik weet dat het niet zo werkt maar je raakt wel eens gefrustreerd om dit soort dingen. Nutteloos geweld met alleen maar verliezers.
JTrapman: In andere landen zijn ze heel veel slechter af en worden voor mindere daden soms heel veel zwaarder gestraft. In het midden oosten hakken ze je hoofd eraf voor minder! ik spreek het niet goed maar als zo,n dader een hele familie heeft uitgemoord kan hij verwachten dat hij de doodstraf krijgt, risico van het vak zeg ik maar.
Onze juwelier Stratman uit Den Haag, u zeker wel bekend heeft zijn Broodwinning met de dood moeten bekopen omdat een paar idioten het nodig vonden om niet voor hun centen te hoeven werken maar dachten het op een makkelijker te verkrijgen.
Zijn vrouw en kind hebben letterlijk levenslang en ja daar heb ik toen even zeker en oprecht een traan om moeten laten!! maar nee hoor ze gaan in beroep omdat ze de strafmaat niet in verhouding vinden… ik zal humaan reageren, gooi ze in de cel en las de deuren lekker dicht…
JTrapman: In andere landen zijn ze heel veel
slechter af en worden voor mindere daden soms heel
veel zwaarder gestraft. In het midden oosten
hakken ze je hoofd eraf voor minder! ik spreek het
niet goed maar als zo,n dader een hele familie
heeft uitgemoord kan hij verwachten dat hij de
doodstraf krijgt, risico van het vak zeg ik maar.Onze juwelier Stratman uit Den Haag, u zeker wel
bekend heeft zijn Broodwinning met de dood moeten
bekopen omdat een paar idioten het nodig vonden om
niet voor hun centen te hoeven werken maar dachten
het op een makkelijker te verkrijgen.Zijn vrouw en kind hebben letterlijk levenslang en
ja daar heb ik toen even zeker en oprecht een
traan om moeten laten!! maar nee hoor de 2 daders
gaan in beroep omdat ze de strafmaat niet in
verhouding vinden… ik zal humaan reageren, gooi
ze in de cel en las de deuren lekker dicht…
wat leren ze in de bajes nu echt v hun daden?
ik denk daarbij juist dat ze t leger ofzo met n streng regiem in moeten.
en daarna op n constructieve manier geconfronteerd worden met de gevolgen v hun daden. denk dat dat zwaarder kan tellen dan alleen achter de tralies waar ze op dezelfde voet doorgaan met gangs, dealen, geweld, etc.
die man uit de docu die na alles tot inkeer kwam, die heeft t in mijn inzien buiten de bajes er zwaarder mee, dan sommigen die zonder inkeer in de bajes zitten. die man doet nuu zelf iets constructiefs om te voorkomen dat n ander dat pad volgt.
tuurlijk zijn er ook psychopaten waar hun geweten heel anders werkt. das n vak apart, maar denk/hoop dat de meesten toch iets menselijker zijn.
Marnix: Gewoon weer de dienstplicht invoeren en voor knulletjes die niet willen luisteren gewoon op de afdeling “sergeant dril”"plaatsen want die weten wel raad met deze ongelooflijke domme pubers. Maar waarschijnlijk wordt dit ook weer als te erg en zielig geacht. Ik zeg knijp ze maar flink af er zitten in ons leger genoeg jongens die met deze kloothommels erg goed raad weten!.Worden er weer eens volwassen mannen gekweekt met BALLEN!, zal ook echt weer eens tijd worden. Ipv oude vrouwtjes achter rollators te beroven van hun tasjes en ouderen van hun pinpas en geld te beroven en de zielig piet uithangen. Heel jammer dat deze figuren alleen maar de bak ingaan en daar worden begeleid op een terugkeer in de maatschappij (opzicht niks mis mee!) maar vaak weer in het oude vervallen. Dan zeg ik je heb een kans gehad en nu met je donder het leger in en verplicht een zware opleiding volgen met een positief resultaat zak je voor je examen dan doe je het gewoon weer opnieuw , net zolang totdat je het haalt.Moet je eens opletten wat de jeugd dan gaat doen of ze kiezen eieren voor hun geld of ze tonen ballen!.
Marnix: Gewoon weer de dienstplicht invoeren en
voor knulletjes die niet willen luisteren gewoon
op de afdeling “sergeant dril”"plaatsen want die
weten wel raad met deze ongelooflijke domme
pubers. Maar waarschijnlijk wordt dit ook weer als
te erg en zielig geacht. Ik zeg knijp ze maar
flink af er zitten in ons leger genoeg jongens die
met deze kloothommels erg goed raad weten!.Worden
er weer eens volwassen mannen gekweekt met
BALLEN!, zal ook echt weer eens tijd worden. Ipv
oude vrouwtjes achter rollators te beroven van hun
tasjes en ouderen van hun pinpas en geld te
beroven en de zielig piet uithangen. Heel jammer
dat deze figuren alleen maar de bak ingaan en daar
worden begeleid op een terugkeer in de
maatschappij (opzicht niks mis mee!) maar vaak
weer in het oude vervallen. Dan zeg ik je heb een
kans gehad en nu met je donder het leger in en
verplicht een zware opleiding volgen met een
positief resultaat zak je voor je examen dan doe
je het gewoon weer opnieuw , net zolang totdat je
het haalt.Moet je eens opletten wat de jeugd dan
gaat doen of ze kiezen eieren voor hun geld of ze
tonen ballen!.
zo n instelling zou denk ik best positief kunnen bijdragen voor degenen die van huis uit discipline en moreel missen.
wat ik dan wel weer vind, is dat er ook een maatschappelijke sociale factor bij moet. soms zie je dat sommigen hun draai in de maatschappij niet kunnen vinden. we moeten geen rambo taferelen krijgen
Positieve “Rambo” figuren die zich opwerpen en hun medemens helpt
in nood en behulpzaam is en de dader een pak op hun flikker geeft daar kunnen ernaar mijn inzicht niet genoeg van rondlopen. (tu)
Positieve “Rambo” figuren die zich opwerpen en hun
medemens helpt
in nood en behulpzaam is en de dader een pak op
hun flikker geeft daar kunnen ernaar mijn inzicht
niet genoeg van rondlopen. (tu)
ik doelde meer op rambo 1.
hij had wel erg veel pech met die knorrige sherrif
Haha klopt!