Weer ideetjes gezocht: iets op bruin leder

Hoi allemaal.

Ik mag geen ideetjes vragen - want dan krijg ik weer verlangens. :slight_smile:

Ik ben blij momenteel wat ik heb - maar ik mis precies iets op leder.

Ik heb een duiker op staal (Seiko spb187 de nieuwe mm200) een duiker op rubber (squale blasted - lekker tool-ish)
afbeelding afbeelding

Dan heb ik een Ball die wat netter is. Die zijn stalen band is zo goed en past zo perfect dat ik er geen leder op wil.

Verder heb ik een Dekla field watch die ik nu op grijs suede draad. Bruin suede lukt misschien ook.

Maar (gelet de kleding die ik draag) zoek ik precies iets dat op bruin leder kan.

Specs:
40mm
Sub 1000€
Automaat of handwinder
Datum (heb ik echt nodig)

Ik heb een hamilton reversed panda chrono gehad - die droeg ik op een bruine racing lederen strap. Maar die vond ik te duur om te dragen. Daarom sub 1000€ nu.

Ofwel koop ik het afkooksel (maar met een glazen case-back naar het mooie uurwerk:
Sugess panda - en opnieuw een bruine lederen racing erop.

Ofwel een flieger:
Stowa Flieger classic 40 - Laco heeft ook wat leuks. Ofwel weer een Dekla (die maken ze op jou maat).

Plaatje voor de sfeer

Even dacht ik aan een Oris 65 - maar dat is weer een duiker.

Plaatje voor de sfeer.

Waar komen jullie nog mee af? Graag wel binnen de specs :slight_smile:

2 likes

Seiko presage?

39.x mm.
Datum

Verschillende kleuren
Zichtbodem
Op leer en staal beschikbaar en draagbaar

3 likes

Halios Seaforth fixed bezel

Klaar !

3 likes

Yema superman heritage.

Boem.

Echte bandenslet, en exact wat je zoekt. EDIT: shit, geen duikers…

• Hamilton Khaki field, willekeurige 38mm versie.
  • Archimede Pilot 39
  • Citizen Silver Leaf lacquered dial
1 like

Thanks alvast.

@Fate_Amenable_To_Change: mi schien moet ik toch eens voor die all-time-forum-favourite gaan. De Khaki field.

Is er een probleem met de 40mm auto versie?
(Buiten dat die niet meer te krijgen is)?

1 like

Goedemorgen Bart, suggestie Yema begrijp ik zeker. Eigenlijk zou ik de Speedgraf willen voorstellen, maar die is iets boven budget. Voor veel minder kun je ook kiezen voor een Rallygraf, maar dat is wel een Quartz uurwerk. Plaatjes op bruin (rally) leder voor de sfeer:

3 likes

Seiko SSA451. Ruim binnen budget. Wel 40,8mm. Weet niet of dat nog 'n dealbreaker is?

2 likes

Al eens gekeken naar de Tudor Black Bay 36?

1 like

Sorry, was nog niet helemaal wakker.
Wellicht is dit iets?
https://www.certina.com/en/watch/ds-ph200m/c0364071605000

Ik spring weer op mijn CW paard voor deze! Als 39mm ook ok is tenminste?

Past op elke kleur leer.
Voor de GMT versie zal je even een kortingscode moeten toepassen om onder 1k te komen. Standaard versie begint bij 840 euronen.
image

2 likes

Ja CE. Als vaak naar gekeken. Zeer mooi horloge - en een GMT zou een goede aanvulling zijn (heb ik nog niet in de verzameling).

Mooie goed afgewerkte horloges - prijs kwaliteit bijna ongeëvenaard…. Maar ik mis soms de “wow”

Ja als ik die voor 1000 kan vinden ergens had ik mijn longines niet gekocht :rofl:

1 like

Al eens eentje vastgehouden?

1 like

Longines conquest?
In Roermond nog steeds ruim binnen budget :innocent:

1 like

Waar ! Onder de duizend nieuw?

Outlet!!!

1 like

Oh ik zie dat ze heel veel verschillende winkels hebben daar. Misschien eens naar toe als ik weer in Nederland ben :+1:

@Fate_Amenable_To_Change

Ik heb er eentje gevonden. Wel met zwarte wijzers. Prijs was goed. Datum heb ik nodig. Top!

Nu nog een mooie fliegerband zoeken. Rios?

Gefeliciteerd, leuk man.

Ik vind dit altijd mooier dan die banden met studs.

Wat de fliegerband betreft, er zat er eentje bij m’n Archimede. Mooie band. Ik kan ze aanbevelen, en voor 60 ballen te koop, geloof ik.