Weer op zoek naar een nieuw horloge(duiker/tool/miltary)

Een Marathon? Leveren nog altijd military spec horloges aan Canadese en US militairen.
Met tritium buisjes ipv Luminova, dus ook weer eens wat anders.

€592 voor deze 39mm handwinder vanaf hun site. Wel 10% korting op je eerste order. Echter verzending vanuit Zwitserland dus import betalen. Dan kom je op ong. €592 * 0,90(korting) * 1,25(import) = €666.

Kan ook in quartz voor €453 op de site. You do the math.

Ik ga zelf wanneer de portemonnee nog iets is aangevuld voor deze 36mm quartz diver:

Schijnen redelijk overwoestbaar te zijn. Past ook in je budget, maar is 36mm. Hij is er ook in 41mm, maar buiten je budget.

6 likes

Tja, het zou voor mij tussen de Precista, de Archimede of de Baltic gaan, maar vervolgens zou ik waarschijnlijk gewoon een Seiko Sharp Edges kopen voor dat geld. :slight_smile: Is het duiker / tool / military? Nee.

Sorry man. Ik schrijf dit met een groene SPB153 Uemura om de pols die ik voor rond de 800 kost. Iets over budget, maar fantastisch ding, en zo comfortabel.

Evengoed: Aan de Smiths PRS-29 gedacht?

3 likes

Dank voor je antwoord. Ik heb zeker bij Smiths gekeken, alleen weet ik niet of 36mm te klein is. Maar de PRS-29 is een mooi horloge. Ik en Seiko zijn geen goede combi, ik heb diverse gekocht en allemaal snel weer verkocht. Waarom? ik weet het niet, geen klik of zo .
Heeft niets met kwaliteit te maken.

Thnx, is inderdaad ook een mooi merk/horloge.

Bijna vergeten vermelden, maar zeker ook eens kijken naar het aanbod van mwc watches. Militaire (geïnspireerde) horloges, zoals CWC of Marathon. Hebben veel verschillende modellen, oa ook met Tritium buisjes.

Zeer interessant, is dat ze soms “ex-display” horloges hebben aan héle mooie kortingen… een horloge dat eens op een beurs heeft gestaan ofzo… Mijn “militair” horloge is al ingevuld door een CWC G10 uit mijn geboortejaar, anders had ik deze wel overwogen… veel horloge voor weinig geld! Waarschuwing, sterk onder budget! koooopje!

Arghhhh… zo jammer dat die kast zo erg lijkt op mijn CWC…

2 likes

Die echo Neutra ken ik helemaal niet. Ik vind ze wel leuk. Wordt er een beetje hebberig van en voor het bedrag loopt je geen risico. Heel mooi.

Wat unimatic betreft, heb heel lang over zitten nadenken, wilde een horige die je zonder zorgen kan dragen zonder beroofd te worden na maar uiteindelijk was het niet nodig.

1 like

Een Nite Alpha, 42mm goed waterdicht, robuust, tritium gasbuisjes en 8 jaar batterij

1 like

De Smiths heeft niet de kortste lugs, en ik vind het op mijn 17,5mm een mooie maat. Ik heb 'm ooit voor @Da_Watcher besteld omdat die geen CC had, en 'm toen uitgebreid gepast. Het is een mooi, aanwezig horloge.

Bij geen klik sowieso niet doen. :slight_smile:

Maar je lijstje is wat moeilijk. eerlijk gezegd. De Baltic Aquascaphe vind ik op papier prachtig, maar ik heb 'm nog nooit in real life gezien. De Archimede is ook prachtig, ook in het echt, maar die moet je wel op een bracelet willen dragen. De lug vorm is van dien aard dat andere banden echt een probleem zijn. Zelf zou ik voor zwart of Schwarzwald-groen gaan, maar het horloge is zeker tof als je geen bandenswapper bent.

De Tissot die je liet zien vind ik wel mooi, maar tenzij dat ding echt 100% comfortabel is, met de juiste sluiting, zou ik geen horloge kopen wat nog minder banden kan swappen dan die Archimede. Wel een mooi ding, maar ja…

De GSD pilot heeft voor mij als nadeel dat de KS complicatie te laag zit, en dat het geen Stowa is. :slight_smile: Ergens klopt dit niet voor een flieger, en bovendien voegt ie qua markeringen en gevoel niet veel toe aan je DS30.

De Tissot duiker? Sja. Ronde datum op zes, cocktail prikker als secondenwijzer… Ik zeg njet. De Citizen Signature die je laat zien zou het niet voor me doen omdat ik de wijzers echt veel te kort vind. Of de kast te groot. :slight_smile:

De Echo/Neutra is dan wel weer leuk, maar ik vind die medaille op de wijzerplaat te druk. De tweede Echa/Neutra heeft een raar driehoekje naast de datum. Die sowieso te ver naar binnen staat voor dit horloge.

Het is dus allemaal wel tof, maar er zijn ook problemen met ieder ontwerp hier.

Als je hem echt alleen op staal kunt willen dragen is de Tissot wel een van de cleanste ontwerpen, terwijl de Precista de meest charmante field watch is.

Ik probeer zomaar wat gedachten te formuleren rond je shortlist, maar waarom heb je ze er op gezet? Wat trekt je aan?

2 likes

:ok_hand:t2::smile:

1 like

Ik zal vanavond ff checken. Dank je wel

1 like

Unimatic heb ik allang in het vizier alleen nooit de bestelknop ingedrukt. Zo ook met een Sinn 556. Hartstikke mooi uitziende horloges maar toch net niet qua prijs/uurwerk of qua look and feel.

1 like

Het is een lijst met horloges die ik mooi vind. Nog een soort van longlist met de vraag naar andere opties. Zoals je ziet hoeft het geen “bekend” merk te zijn. Mag microbrand of bekend maakt niet uit.

De een is wat klassieker, de ander een duiker, of military of een fieldwatch. Zoals je ziet zoek ik iets daartussen als dit er is. :grinning:.
De Tissot duiker zal het niet worden. De PRX is mooi maar wil deze uiteraard in het echt zien en passen.

Archimede outdoor is idd geen bandenswapper. Daar heb ik mijn Damasko voor. Ik heb geen stalenband voor de Damasko.

Er is geen haast bij. Ik hoop dat Certina nog met een nieuw model komt of wellicht Hamilton.

In iedergeval bedankt voor de antwoorden.

1 like

Leuk, wat vind je van die chrono met zwarte wijzerplaat? Ook nog een mooie maat.

1 like

Dan is de Outdoor een echt, echt coole toevoeging. Of de Smiths/Precista spullen. De PRS, bijvoorbeeld, is niet gehard/gecoat zoals de Outdoor Protect, maar wel 40.000 A/m anti-magnetisch, 100m WR, saffier en de hele mikmak. Het zijn goed afgewerkte horloges met een goede spec.

Toch ook een gedoodverfde kandidaat voor een field watch. :slight_smile: Ik vind de 38mm handwinders cool.

Als je trouwens nog een C-shape kast mee wilt hebben in de race, heb je naar CWC gekeken?

Ik vind de spec minder met 50m WR en geen noemenswaardige hardening of anti-magnetiseren. Eigenlijk vind ik 'm prachtig, ik had alleen liever gehad dat Eddie van TimeFactors 'm in elkaar had geschroefd.

1 like

Deze? Is zeker leuk. Chrono heb ik niet nodig. Neig toch meer naar een zonder chrono

Deze was volgens mij Quartz. Maar idd, een chrono is meestal niet in balans qua design.

Deze?:

1 like

Is idd een gaaf horloge

Alle drie de modelen zijn erg gaaf. Thnx

3 likes

Deze :point_up_2:

1 like

Lijstje al redelijk ingekort. Neig toch erg naar een field watch. Tissot is nog een buitenbeentje tov deze modellen.

Suggesties blijven welkom. Ondertussen kijken/zoeken we rustig verder.
To be continued…

37-42mm
min 100MTR WR
Automaat/handopwinder/quarts

SERICA 4512 COMMANDO

Tissot PRX

PRECISTA PRS-10 SAPPHIRE

Marathon WW194003
Mooi maar 34mm, erg klein lijkt mij.

Unimatics blijven mooi, maar er is iets waardoor ik hier toch niet voor zou gaan.
Wellicht onterecht.
Unimatic U4-A

Unimatic U2-F

1 like