Weer prijsverhoging Nomos

Nadat Nomos per 1 april 2011 de prijzen al had verhoogd, hebben ze dat per 1 januari 2012 opnieuw gedaan. Kon je vorig jaar om deze tijd een Tangente (stalen bodem) kopen voor €980, vanaf april was de prijs €1080 en nu kost hij €1180. http://www.nomos-store.com/Uhren/unter-1200-Euro/ Als dat zo doorgaat tweemaal per jaar, dan loont het de moeite wat Nomos horloges in te slaan als beleggingsobject ;). Nee zonder gekheid, dit is toch wel erg fors en in een tijd van economische tegenwind misschien niet zo handig. Het is raden naar de filosofie erachter.
Groet Roelof

Heb je ook al eens gekeken wat andere merken gedaan hebben? Misschien is het wel “normaal” voor dit soort bedrijven?

Prijsverhogingen jaar op jaar van MINSTENS 4% zijn in de horlogewereld niet zo bijzonder… Als een merk nog op weg is naar de top, zullen de % hoger liggen.

Dat maakt dat de waarde van jouw gebruikte horloge ook nog enigzins op peil blijft. Vraag is natuurlijk wel hoe lang dit volgehouden kan worden, maar vooralsnog gaat deze vlieger al heel lang op.

Zo raar vind ik het niet eens meer. Als je ziet met hoeveel procent de prijzen gemiddeld stijgen… Daarnaast vind ik het allemaal wel prima, wordt mijn Tangente Datum alleen maar meer waard :smiley:

Jammer is het wel, want zo kun je blijven sparen en komen sommigen er nooit.

Ik bedoel, vorig jaar m’n Rolex gekocht voor 4000. Nu kosten ze tussen de 4500 en 4800. En zo zijn er nog zoveel meer merken die de prijzen geregeld omhoog gooien.

JTrapman Schreef:

Zo raar vind ik het niet eens meer. Als je ziet
met hoeveel procent de prijzen gemiddeld stijgen…
Daarnaast vind ik het allemaal wel prima, wordt
mijn Tangente Datum alleen maar meer waard :smiley:

Ja het was een fijne ruil (tu)
ik heb de U1 trouwens tot nu toe elke dag gedragen :smiley:
heerlijk horloge!!!
rubber bandje NOG een keer moeten bestellen;had de band te dicht op het gat afgesneden (net als jij trouwens,hihi) waardoor de band soms een beetje uit de vouwsluiting kantelde,maar nu is hij perfect!!
heb na al die weken een afwijking van totaal zeven seconden voor (we zijn gemaakt voor elkaar :wink: )
de sub zit al best lang in z’n doosje,lag eerst nog een tijdje op het nachtkastje ;),laat de prijzen maar stijgen,mijn buit is binnen!

gr dirk

flieger63 Schreef:

JTrapman Schreef:

Zo raar vind ik het niet eens meer. Als je ziet
met hoeveel procent de prijzen gemiddeld
stijgen…
Daarnaast vind ik het allemaal wel prima, wordt
mijn Tangente Datum alleen maar meer waard :smiley:

Ja het was een fijne ruil (tu)
ik heb de U1 trouwens tot nu toe elke dag gedragen
:smiley:
heerlijk horloge!!!
rubber bandje NOG een keer moeten bestellen;had de
band te dicht op het gat afgesneden (net als jij
trouwens,hihi) waardoor de band soms een beetje
uit de vouwsluiting kantelde,maar nu is hij
perfect!!
heb na al die weken een afwijking van totaal zeven
seconden voor (we zijn gemaakt voor elkaar :wink: )
de sub zit al best lang in z’n doosje,lag eerst
nog een tijdje op het nachtkastje ;),laat de
prijzen maar stijgen,mijn buit is binnen!

gr dirk

Erg leuk om te horen dat de Sinn de liefde en draagtijd krijgt die hij verdient (tu)
Ja, dat afsnijden is best een gedoe… Gelukkig had ik hem nog net goed genoeg afgesneden zodat hij nog goed draagbaar was. Ik heb de Nomos ook een paar weken achter elkaar gedragen, maar vond dat mijn andere horloges te weinig draagtijd kregen, dus ben momenteel lekker aan het afwisselen :slight_smile:

Kijk eens wat de trend van dewisselkoers tussen de Euro en de Zwitserse Franc is.
De Euro heeft veel waarde verloren dus daar heb je een groot deel van de verklaring te pakken.

neptukker Schreef:

Kijk eens wat de trend van dewisselkoers tussen de
Euro en de Zwitserse Franc is.
De Euro heeft veel waarde verloren dus daar heb je
een groot deel van de verklaring te pakken.

Maar niet wat betreft Nomos… (Dld)

En waar kopen die de uurweken in denk je?

neptukker Schreef:

En waar kopen die de uurweken in denk je?

Nergens? Nomos is toch manufaktuur?

Excuses. Ik zit er helemaal naast qua uurwerk.
wacht tot schaamrood van kaken is
Zullen ze dan toch gewoon meeliften op de prijsverhogingen van zwitserse horloges?

Nomos maakt idd zelf de uurwerken. Uiteraard zullen ze best in Suisse wat zaken inkopen. Daarnaast worden ze al jaren als relatief goedkoop gezien. Dat zijn ze nu kennelijk aan het inhalen.

neptukker Schreef:

Zullen ze dan toch gewoon meeliften op de
prijsverhogingen van zwitserse horloges?

ik denk ook dat we het daar in moeten zoeken. Mooie gelegenheid om de prijs te verhogen natuurlijk, als de Swiss-based concurrentie dat noodgedwongen ook doet. :wink:

hcptdg Schreef:

Nomos maakt idd zelf de uurwerken. Uiteraard
zullen ze best in Suisse wat zaken inkopen.
Daarnaast worden ze al jaren als relatief goedkoop
gezien. Dat zijn ze nu kennelijk aan het inhalen.

Als ik het goed heb begrepen maakt/haalt Nomos minstens 50% van de onderdelen in/uit Glashütte, enkel hierdoor mogen ze de naam Glashütte dragen. Daarnaast moesten ze volgens mij 85% van het uurwerk zelf produceren, anders mochten ze geen Manufaktuur heten.
Lees eens in de zoveel tijd in de Encyclopeadia van Nomos, staat erg veel leuks en interessants in :slight_smile:

Die encyclopedie is fantastisch! Ik heb nog nooit zo hard gelachen tijdens het lezen van een encyclopedie! Briljante uitgave!

Hans

hcptdg Schreef:

Die encyclopedie is fantastisch! Ik heb nog nooit
zo hard gelachen tijdens het lezen van een
encyclopedie! Briljante uitgave!

Hans

Inderdaad :slight_smile: Erg leuk geschreven, en ondanks de vele humoristische stukjes zitten er ruim voldoende daadwerkelijk informatieve stukjes tussen. Lekker luchtig, doch interessant. Daarnaast heb ik op de ene of andere manier door het lezen van de Encyclopedie een betere ‘band’ met mijn Nomos. Simpelweg top (tu)

Ik ben er op bezoek geweest en het hele bedrijf en de mensen ademen de sfeer die je ook uit het boek haalt, professioneel en tegelijk menselijk en met humor.

hcptdg Schreef:

Ik ben er op bezoek geweest en het hele bedrijf en
de mensen ademen de sfeer die je ook uit het boek
haalt, professioneel en tegelijk menselijk en met
humor.

Ik ben wel in Glashütte geweest, maar niet bij Nomos. Ging samen met de familie naar het Glashütte Uhrenmuseum.
Dat was echt een super ervaring, zoveel moois! :~