Weer twee ouwe Citizen lcd's gered

Ik zag deze voor weinig op Ebay. Leuk knutselen :slight_smile:
plaatje van de verkoper

Mja.

Keramisch circuit, met een bijna weggerotte min pool van de batterij. (fijn, die alkaline batterijtjes…)

Met wat klooien deed ie het wel, maar lampje aan werkte niet meer, trok te veel stroom langs de flintertjes metaal die nog over waren.

Beetje aan het kliederen geweest met een circuitpen. (zilverhoudend geleidend spul waar je mee kan “schrijven”)
Netjes is anders, sorry, maar je kan het straks toch niet meer zien :wink:

Andere kant.

Nou de stroomvoorziening werkt weer, maar die cijfertjes dan, bleek dat de onderste klem niet goed gemonteerd was, al die metalen pieletjes op een andere volgorde en:

Wel een geklooi om alles weer inelkaar te krijgen, op het lcd zit nog een los polarisatie filter, een losse pakking en de metalen rand rond de lcd. (ook nog verbogen natuurlijk) Je bouwt een torentje en de hele buts moet de kast in…

Maar het is gelukt! En het ging zo lekker dat ik gelijk een andere Citizen met een vergelijkbaar type module uit de onderdelendoos heb gepakt, die zat vol lekke batterijen prut, maar na flink poetsen werkt die dus ook weer. Heeft zelfs een schrikkeljaar instelling!

Ooit krijg ik de onderdelen doos wel eens leeg :wink:

Leuk om te zien, gefeliciteerd met de aanwinst!

Knap gedaan hoor! Dankjewel voor het fotoverslag.

Gr. Bouke

Leuk hoor.
Dit is weer een andere tak van sport. Het bezig zijn met circuitjes, batterijtjes etc. in plaats van balansassen en veertonnen.

Hier kunnen we veel van leren, heel mooi om te zien, leuke horloges.

Dat vind ik altijd zó knap! Mijn complimenten (tu).

ticothijs82 Schreef:

Dat vind ik altijd zó knap! Mijn complimenten
(tu).

Hier sluit ik me volledig bij aan :~

Meestal meer geluk dan wijsheid hoor :slight_smile: Dank jullie wel :slight_smile:

Respect moet dit soort dingen ook maar eens gaan proberen met een aantal vintage LED horloges. Nog tips?.

Martijn die it again…

Wat denk je Martijn, komen ze in jouw leven nog aan de beurt voor een beetje polstijd? :wink:
Zo ja, veel draagplezier!

Martijn , saviour of electronic watches …mooi gedaan weer man !

Knap werk Martijn.:)-D

Leuke modellen Martijn! Broeders en zusters uit de Citizen ‘familie’ hier groeten hun verloren gewaande broeders

Heb je die optel dsm al binnen?

Bijna :slight_smile: