Weer vergeten foto's te maken :-(

Telkens neem ik me voor om tijdens een reparatie / restauratie ruimschoots foto’s
te nemen om ook eens een prachtige “voor en na” te plaatsen zoals we die van Freddy gewend zijn (met alle respect hoor :} geweldig !! ) , maar steeds weer
vergeet ik de beste details vast te leggen X(

Nou Ja, oke veel minder gedetailleerd , maar misschien toch ook wel leuk cq interessant gezien het toch wel een beetje bijzonder kaliber is , Breitling / Venus 178
Ik kreeg alleen het losse uurwerk ter reparatie aangeboden :sunglasses:

Mijn eerste indruk en opmerking was “catastrofaal” >X

Roest !! Tirette met schroef puinhoop , hier helpt ook cola niet :wink:

Oxidatie waar men ook maar keek

Chrono brug

Zo , genoeg roest gezien…demonteren die handel en losse deeltjes schuren , krabben , borstelen , polijsten cq trommelen , en in de wasmachine met als programma voorwassen met biotex :slight_smile: en twee keer de hoofdwasgang en gezien het feit dat het spul meerder tientallen jaren oud is zal het in de droger niet krimpen toch :?

Uit het wasmachine het spul weer tot uurwerk brengen en tussendoor stenen zetten astapjes polijsten enkele deeltjes vernieuwen zoals een niet snel verkrijgbare tirette uit een nagenoeg passende nieuwe van een ander merk uurwerk aanpassen met de bijbehorende tirette schroef op de draaibank aanpassen , een ankerpalletje vernieuwen i.v.m een stukje afgebroken enz enz … uren en uren verstijken :stuck_out_tongue:
En zie daar , geen plak meer tussen de tanden (:smiley:

En dan als laatste foto … het complete uurwerkje , afgeregeld en wel … +4sec/d
amplitude 295 en met een tikfout van 0,0
Oke , moet bekennen in maar twee van de drie afgeregelde posities wat ik voor zo’n oud uurwerkje top vind en gezien de afwijkingen in de derde positie gering waren : -4 / 250 / 0,2

Hoed af!

hier een petje af;)

I.d.d. Chapeau!!

Een diepe buiging :}

mvg

Zeer knap respect hoor :}

Chapeau, bedankt voor het delen!

soort vakman zeg maar,…

Chapeau - bedankt voor het delen.

Maarruh, even eerlijk, dat was een dure reparatie met deze originele onderdelen en zoveel manuren, toch?!

Ik zie uit naar jouw voor/na van een volgend project!

Groet, Matthijs

Respect! Ik heb altijd veel bewondering voor dit type vakmanschap.

split-time Schreef:

Chapeau - bedankt voor het delen.

Maarruh, even eerlijk, dat was een dure reparatie
met deze originele onderdelen en zoveel manuren,
toch?!

Ik zie uit naar jouw voor/na van een volgend
project!

Groet, Matthijs

beter duur dan niet te koop,…

Het uurwerkje is weer heel mooi geworden,prachtig werk als je bedenkt dat alles piepklein is.(tu)
+4 tot -4sec is haast niet te geloven voor zo’n oud uurwerkje.

Hoi Hub,

Heel knap gedaan. Hier heb ik zeer veel respect voor!!
Ik heb hier geen petje, maar neem hem toch voor je af!

groeten,
Koen

Gaaf. Jammer dat je niet nog meer foto’s hebt. En wat is het draagbare eindresultaat geworden?

Die voor en na’s zijn super om te lezen / kijken.

Geen idee Jürgen hoe het draagbaar eindresultaat zal ogen ?
Ik heb de kast nooit gezien , die is namelijk achtergebleven bij de klant ( juwelier ).
Bij het gereed melden van het uurwerkje , kreeg ik te horen dat de kast spoorloos is , waarschijnlijk gestolen ??
Het was schijnbaar een 18k gouden kast .
Ik kreeg het uurwerk al aangeboden ter overname als de kast evt spoorloos blijft.