Weer wat gekocht

Prachtig mooi werk geleverd. Ik kijk ook wel eens op het net voor deze Basis Sport chrono’s. Exemplaren uit eind jaren 30 en jaren 40 hadden ook een militaire inslag. Je kon met behulp van de schalen op de plaat afstanden vrij secuur berekenen. Er werd dan gezegd om de afstand tussen blikseminslag en jezelf te bepalen, maar met name voor artilleristen zijn vuurflitsen en de opvolgende knal handig om te weten, hoe ver de vijand van je verwijderd was.

Mocht je overigens afscheid willen nemen van dit horloge, hou ik me graag aanbevolen. (Mag dit van de admin?)

Mvg Serge

1 like

Vakwerk !

1 like

Weer een heel leuk verhaal met mooie foto’s. Met plezier gelezen.

Ze zijn niet van de jaren 30-40, maar van begin jaren 50.
Deze is van 1950

2 likes

Ok dank je voor de toevoeging! Horloges zijn supertof qua looks. Penanker of niet.

Serge

1 like

Mooi werk :+1: en een heel leuke aanwinst voor je !

1 like

Prachtig werk, ik heb precies het zelfde, maar zoals die binnenkwam :blush: of ietsjes erger. Ik ga binnenkort proberen om iets aan te doen .
Bedankt was inspirerend.

1 like

Top :+1:

1 like

Mooi werk, zo zie je maar dat je soms door de bagger heen moet kijken. Van lelijk eendje naar zwaan! Chapeau hoor

1 like

Heej @Scudo, gaaf gedaan hoor. Ze zijn prachtig toch? Inderdaad 50er jaren maar lijken wel wat ouder qua looks.
Ik heb zelf ook zo’n horloge en vind het lastig om hem uit elkaar te halen. Maar het moet wel gebeuren aangezien hij echt niet lekker loopt.

Kan je wat foto van de demontage in een pb sturen als je ze hebt?
Dan heb ik een soort handleiding.

Dit is em:

2 likes