Vanmorgen de familie op vliegveld Duesseldorf afgezet voor een week skivakantie (raad eens wie deze week het rijk alleen heeft (tu)) en op de terugweg even langs Jan Ubels gereden voor een update betreffende een paar reparaties en een kop koffie.
We kwamen aan de praat over het afregelen van een Rolex Sub en Jan vertelde dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt. En dat het een tijdrovende klus is. En hup, daar ging een vitrine open met het juiste Rolex-gereedschap. En passant merkte Jan op dat je voor een Co-Axial ook zulk speciaal gereedschap nodig hebt. Ik herinnerde me postings met de mededeling dat je Omega’s met dat uurwerk het beste naar Zwitserland kunt sturen als er wat mee is. Waarop Jan meldde dat hij het juiste gereedschap ook heeft, zelfs onderdelen heeft en deze uurwerken ook repareert…
Nou heb ik geen Omega met een Co-Axial uurwerk, maar voor de mensen die er wel eentje hebben, is het wellicht een idee om eerst in NL rond te kijken als de nood aan de man is. (Volgens mij kunnen Wesselink en Vreeker er ook mee uit de voeten - net als Jan Ubels).
Ik heb vorig jaar tel. comtact gehad met W & V en zij doen idd ook omderhoud aan Co-Axial uurwerken.
Ik heb toen begrepen dat het minder spannend is dat de naam doet vermoeden.
Geen idee, je zou Jan Ubels kunnen bellen.
Ik ga er vanuit dat hij wel onderdelen kan regelen, want stel dat hij tijdens onderhoud nieuwe onderdelen nodig heeft, dan krijg je het toch niet ongerepareerd retour?
Ik heb van Nico Rijsman begrepen dat hij zowle Rolex als co-axiale uurwerken kan servicen. Hij schijnt een aantal co-axiale uurwerken op voorraad te hebben…