Weer wat wijzer (ééntje)

Durf het niet aan om een smak geld neer te leggen voor een Meistersinger zonder eerst eens uitgebreid geprobeerd te hebben of me dat wel bevalt.
Zo met maar één wijzer: is dat wel handig af te lezen. Merk dat ik best wel gefixeerd ben op de “grote wijzer”.
Maar het trekt wel, zo’n beetje nonconformistisch kloje.
Heb al een 24-uurs-horloge, en dit wil ik dus ook wel.
Maar het moet wel te doen zijn, de tijd moet wel een béétje handig te bepalen zijn.

En daar kwam ik in het goedkope segment twee mogelijkheden tegen.
Er zijn er wel meer, maar die zitten dan al wel weer in het wat duurdere segment. Die kan je dus niet zien als een goedkoop experiment.

Een mogelijkheid is een handopwinder Witrussische Luch. Blikken kast en een damesuurwerkje waarvan je op voorhand weet dat die niet zuiver zal lopen.
Kost je dan rond de 50 euro.
Of deze aziatische Vertis: titanium kast , quartzuurwerk en lederen band. Wijzerplaat lijkt wel bedrukt papier en de drukinkt was bijna op.
Dat alles voor wel zo’n 30 dollar. Kleine kans dat 'ie beter loopt dan de mechanische rus.

Nou: die is het geworden. Ontwerp doet me een beetje wel denken aan andere modellen van andere merken die ik heb gezien.

Bevalt me vooralsnog niet echt, dat wordt waarschijnlijk dus niks.
En aldus dan toch een geslaagd experiment, ben immers weer wat wijzer (ééntje maar :slight_smile: ) en dus financieel gezien geen grote buil gevallen.

3 likes

Verstandig aangepakt (tu)

ha ha ha !

Als je nu gewoon tussen de kleine indexen als 2,5 min aanhoud , en beetje “traint”…gaat het vanzelf.

Hier dus “gewoon” 2,5 over 4. En zo “reken” je verder.

Natuurlijk kan je met deze nooit de charme erbij betrekken , wat een MeisterSinger mijn inziens wel geeft, maar ook andere wat slappere aftreksels niet kunnen benaderen…

Moet dan echt naar bijv. een Schauer lopen , wil het het niveau weer gaan halen kwa “gevoel”. ( Vind ik )

1 like

Mijn beste,

"wie niet waagt, wie niet wint"
Goed gedaan, zo’n proef-ondervindelijke ervaring!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

1 like

Ik heb een meistersinger, maar alle andere zijn net zo leuk. Botta heeft leuke, schauer inderdaad ook, maar ook Kemmner. Deze was inderdaad heel leuk om te testen. Goed gedaan…

Kemner ja. kwam er niet op.

Nee. Ben ik uiteraard niet met je eens.

Is een ander gevoel. Zelfs een Schauer dan kwa “Einzeigercharme”.

Die is kwalitatief natuurlijk zeer goed,en erg mooi, maar raakt weer een hele andere kant…

En dan gaat het niet om naam ,( er is heel lang nagedacht over de naam MeisterSinger, om het maar zo *Duits mogelijk te laten klinken ) marketing enz…

Een Kemner “degradeert” in die beleving…

Botta is leuk. Maar krijgt dan net weer van dat "gadget-winkeltjes"imago.
Tussen de Alessi-spulletjes te vinden…en van die roze telefoonhoudermannetjes…

• gevaarlijk nu :wink:

Mijn meistersinger nr 2 is nu in goede handen bij Floris.
Een geweldige klok maar ik had steeds moeite om hem af te wisselen met andere horloges ;na een paar dagen was ik gewend aan die ene wijzer en het heerlijk rustige getik van het unitas uurwerk.

Als geld toch niet steeds een rol zou spelen (wat zou ik dan nog veel horloges gehouden hebben :smiley: )

Maar inderdaad slim aangepakt grootmokum !

Er was toch nog iets met botta ,was hij niet de orginele bedenker van het eenwijzer horloge?
Of vergis ik me nou? (klok klepel?)

flieger63 Schreef:

Er was toch nog iets met botta ,was hij niet de
orginele bedenker van het eenwijzer horloge?

Helemaal juist…

Ze hebben samengewerkt inderdaad.

Brassler toen met zijn WatchPeople.
Die heette toen Uno…

Botta , Uno…WatchPeople… is nooit helemaal opgehelderd.

mcfr Schreef:

flieger63 Schreef:

Helemaal juist…

+1. Dus wees voorzichtig met het kwalificatie “slappere aftreksels” :wink:

@lencoth

euhh, zie boven…

Fußball JUNGS!:wink:

flieger63 Schreef:

Mijn meistersinger nr 2 is nu in goede handen bij
Floris.
Een geweldige klok maar ik had steeds moeite om
hem af te wisselen met andere horloges ;na een
paar dagen was ik gewend aan die ene wijzer en het
heerlijk rustige getik van het unitas uurwerk.

Als geld toch niet steeds een rol zou spelen (wat
zou ik dan nog veel horloges gehouden hebben :smiley: )

Maar inderdaad slim aangepakt grootmokum !

Ben blij dat je hem niet gehouden hebt, draag hem vrijwel dagelijk, hij is mooi gewoon :wink: Paar keer nagedacht om hem weg te doen omdat ik een horloge wil uit een hoger segment, maar deze kan niet weg gewoon, die 02 hoort en past gewoon perfect bij mij!

Vind het wel slim om zo een horloge te testen, maar opzich had je ook een Meistersinger kunnen kopen om te proberen, zo snel zakken ze niet in prijs(nieuw worden ze zoizo steeds duurder, dus heb het idee dat ze straks helemaal niet meer zakken), dus die had je op het forum voor het zelfde bedrag weer kwijt gekund, dus dan had het helemaal niks gekost :wink:

Ook al een tijdje naar zo’n Luch aan 't kijken, maar ik aarzel iedere keer net voor ik de Buy-button aanklik.

Waar vind je die Vertis?
Of als je 'm wegdoet …

Ja, als je hem weg wil doen…

sorcees Schreef:

Ja, als je hem weg wil doen…

Ik was eerst! :stuck_out_tongue:

janl Schreef:

Waar vind je die Vertis?

EBay. De verkoper heet fredswatch en zit in Hongkong .

grootmokum Schreef:

EBay. De verkoper heet fredswatch en zit in
Hongkong .

Dus je doet de jouwe nog niet weg? :wink:

Nope, ik geef het niet zo heel snel op hoor :slight_smile:

Ik heb 2 vertis op de kop getikt en zie dat er tog belang bij is

Dit topic is van 6 jaar cheleden gast…

Zoveel geduld zal hij ook wel niet hebben. Dus zul je ze ergens anders moeten verkopen?

1 like