Weer zo'n gelukje

Vroeg klaar. Tijd over (nooit eigenlijk, maar soms moet je wat nemen…)
Kringloopwinkel. Ff kijken.
Vitrine. Nog horloges? Ja, een witte. Beetje mesh band.Chrono-pushers.
Zal wel een quartz drama zijn. Heee… een audi logo? Mag ik hem even zien?
Huh? Wel zwaar voor een quartz…Draaien aan de kroon…opwinder! Pusher indrukken…Ja! Chronograaf!
Achterkant. GWC? German Watch Center…dat is toch nu Sinn?
Eehhhhh hoeveel?
3 euro 50?
Hmmmmm…Zitten wel wat krasjes op he?..Nou ok dan.
Dank u.

HOLLEN!

Als er iemand nog wat informatie heeft graag. Heb gevonden dan de audi tak van GWC nu inderdaad sinn is, maar de audi-horloges die ik zo vind zijn allemaal van later… Deze heeft een inscriptie in de band:
"T U V ISO 9002 24-4-1995"
En een kastnummer 036/94.
Nummer 36 uit 1994? Of limited 36 van de 94?
Valjoux denk ik? Iemand extra info nog?

Yaffle

Hi Yaffle,

Da’s echt een meevaller. Als ik je nou €7,00 biedt, 100% winst :D.

Veel plezier ermee, en ook met de zoektocht naar z’n historie.

Groeten,

Martin

Zonder geluk vaart niemand wel…

Leuke klok, gefeliciteerd (tu)

Kijk, dit is nou hartstikke leuk! Voor die prijs moet je een dergelijk leuk horloge zeker niet laten liggen! (tu)
Dit voorval illustreert ook mooi dat het hier niet alleen gaat om idioten die kicken op dure, exclusieve horloges, zoals enige tijd geleden iemand hier waagde te roepen.

Het zou nog een leuk topic kunnen zijn: toon je goedkoopste horloge! :smiley:

Afgezien daarvan, veel plezier met dit leuke klokkie, Yaffle! En als je meer te weten komt over de herkomst (betekenis kastnummer, inscriptie band), dan lees ik dat hier graag! :slight_smile:

Alvast hartelijk gefeliciteerd met deze vondst yaffle !

Je hebt waarschijnlijk een prima ETA (Valjoux) 7750 chrono op de kop getikt voor 3,5 Euro!!
Van deze Audi-versies weet ikzelf helaas niet veel, maar dit is sowieso een echte treffer voor die prijs. (tu)

Met Bewonderende Groeten,

Morse.

Mooie klok om te zien ook hoor! En misschien ook nog wel een treffer ;).

Ik ben zeer benieuwd naar wat je hierover uitvind!

Succes ermee

Gaat over een nieuwer horloge, maar wellicht toch relevant:

http://www.hrwatches.com/wp/newslist/017b.html

The movement of the “TT-Chronograph”, however, originated in Switzerland from the Swatch Group. For lavishly made wristwatches, there is currently no viable alternative to the robust, reliable and reasonably priced ETA Caliber 7750

Lijkt dus inderdaad een Valjoux.

Vr.gr.

Hallo Yaffle,

Allereerst gefeliciteerd met deze leuke aanwinst. En dan het verhaal; zo hoort het! Wat betreft de inscriptie “TUV ISO 9002 24-4-1995”.

Ik denk dat TUV staat voor TÜV, een wereldwijd opererende certificatie instelling. ISO 9002 is een niet meer bestaande norm op het gebied van kwaliteitsmanagement. Bekender is wellicht de ‘ISO 9001’. Het verschil tussen beide normen is dat de 9001 ook het proces Ontwikkeling meeneemt. Over het algemeen waren vooral productiebedrijven ‘ISO 9002’ gecertificeerd. Het jaartal kan ik zo niet plaatsen. Rond 1995 bestond de 9002 nog, maar de datum kan slaan op de datum van certificeren, of op de productiedatum (wat niet logisch is in combinatie met de aanduiding ‘ISO 9002’). Ik zelf denk dat GWC op 24 april 1995 met succes de 9002-certificering heeft gerealiseerd.

Correct me if I’m wrong.

Gerwin

kijk…hier geniet ik nou van!! die verborgen juweeltjes die bij toeval zomaar ergens opduiken.Voor een ander misschien totaal oninteressant en voor de ander juist een aanvulling op de collectie!!(tu)

leuk hoor?
Gr Dennis

Gershwin Schreef:

Hallo Yaffle,

Allereerst gefeliciteerd met deze leuke aanwinst.
En dan het verhaal; zo hoort het! Wat betreft de
inscriptie “TUV ISO 9002 24-4-1995”.

Ik denk dat TUV staat voor TÜV, een wereldwijd
opererende certificatie instelling. ISO 9002 is
een niet meer bestaande norm op het gebied van
kwaliteitsmanagement. Bekender is wellicht de ‘ISO
9001’. Het verschil tussen beide normen is dat de
9001 ook het proces Ontwikkeling meeneemt. Over
het algemeen waren vooral productiebedrijven ‘ISO
9002’ gecertificeerd. Het jaartal kan ik zo niet
plaatsen. Rond 1995 bestond de 9002 nog, maar de
datum kan slaan op de datum van certificeren, of
op de productiedatum (wat niet logisch is in
combinatie met de aanduiding ‘ISO 9002’). Ik zelf
denk dat GWC op 24 april 1995 met succes de
9002-certificering heeft gerealiseerd.

Correct me if I’m wrong.

Gerwin

Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt Gerwin.

Wat een geweldige vondst!!

Veel plezier ermee!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Oh wat lekker! Dit zijn de mooiste momenten voor een verzamelaar!
Je zou voor meer info het even moeten vragen aan Hans (Nivelacusco), dat is de grote Sinn kenner. Of Tom Koerts misschien?

Hallo Yaffle,

Dat is een mooie vangst! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je meer kan vinden over het hoe en wat van dit aparte horloge(tu).
Zou een mailtje naar Sinn helpen? of naar Audi?

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Een leuk verhaal over een bijzondere aankoop in een welwillende winkel.
En het frappante is dat niet alleen Yaffle opgetogen is met zijn horloge, maar ook de kringloopwinkel heeft in deze een daad van barmhartigheid tot stand gebracht. En dat maakt de aankoop extra verdienstelijk.
Overigens, ik ben bestuurslid van de stichting ‘Voor Mekaar’. Onder deze stichting resulteren een aantal charitas instellingen met o.a. een zelfstandige kringloopwinkel.
Dus ik denk dat ik de vitrines maar eens langs ga om een aantal prijscorrecties door te voeren. :smiley:

En voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis

WAUW !!!

Dat zijn de krenten in de pap, zulke vondsten. Van harte gefeliciteerd…

Ik vond de volgende tekst op een forum:

[i] I know it’s a German Watch Center but I don’t know about the company history. I’ve also read a post in the other forum that they make watches for SINN…

"GWC= German Watch Center, GWC is or was a trademark of the Pforzheim-based company of Otto F. Schneider known and registered here under: GWC Otto F. Schneider GmbH & Co. KG

GWC made watches for Audi (now: Sinn),Mercedes-Benz (now: Mühle) and Volkswagen. Don´t know if he´s still in business."[/i]

Ik denk niet dat GWC gelieerd is aan Sinn. Ik denk dat het zo zit dat het bedrijf GWC eens horloges in opdracht van Audi heeft gemaakt, en dat Sinn dat op enig moment heeft overgenomen. Er zijn veel autofabrikanten die horloges door bestaande bedrijven laten maken. Zo maakt Sinn ook horloges voor Mazda en Mitsubishi. Chronoswiss voor Spyker, ik heb zelf een Revue Thommen model dat in opdracht van Saab is gebouwd. Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te achterhalen.

Hoe dan ook… Los van de fabrikant of de Audiconnectie… Het is een fraai horloge

Even een update, ik heb de kast open gehad, en er zit geen automaat in, maar een handopwinder, de valjoux 7760…
Alle info en vonsten tot nu toe gingen uit van de 7750 automaat.
We kunnen dus weer overnieuw beginnen helaas!
De deksel heeft een 94 markering. Dus ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat hij in 94 gebouwd is.
Bedankt nog voor alle reacties, en alvast weer bedankt voor verdere info!

Yaffle