Weerzien + ra ra ra

Wel, gisteren was m’n eerste bezoek aan de Rikketik. Een zeer leuke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is.

Maar ik stond vooral te popelen om m’n klokjes weer terug te zien. Ze waren namelijk bij Rob’s kuuroord voor een facelift.

De Bellmatic is een mod van mezelf, waarbij ik wat upgrades wou. Dat bleek moeilijker dan gedacht. Daarover later meer. Hij heeft wel een stoer Seiko nylon bandje gekregen voor een meer military look.

Maar bovenal was ik benieuwd om m’n werkpaardje terug te zien. Die heeft me al jaren vergezeld en die wilde ik ook laten ‘modden’ door Rob. Zie hier 't geweldige resulaat!

Zie je de 3 verschillen met deze?

Als werkpaardje heb ik em voor de zekerheid nog even laten testen op waterdichtheid. Helaas kwam ie er niet door.:frowning:
Binnenkort even voor een checkup nog bij Rob langs.

Dan toch de glasbodem er weer af. Helaas!

Mooi werkpaardje vast en zeker goed afleesbaar in het donker.
is bij mij altijd belangrijk. afleesbaarheid onder alle omstandigheden.
de bovenste is ook mooi classic met dat nylon bandje.

ben zelf aan het kijken naar een nieuw werkpaardje.

zeno airplane diver

http://www.longislandwatch.com/images/Zeno/6349-3-A1-Orange.jpg

was aan het twijfelen maar wordt waarschijnlijk toch
de gepolijste versie met gedeeltelijk oranje bezel.

Dat is ook een stoere!

En afleesbaarheid is zeker belangrijk. Lume is top bij m’n Seiko. Overigens, nu ik je Zeno zie bedacht ik me weer waarom ik 't Monster zo fijn vind als toolwatch. Ik vind krassen over de coating van een bezel niet mooi. Daarom ben ik des te blijer met de volledig stalen bezel van 't Monster. De zwarte vullingen zitten diep genoeg, dat ze na jaren er nog netjes in zitten.

robbie409 Schreef:

Dan toch de glasbodem er weer af. Helaas!

Klikspaan! :wink:

Zoals Rob al verklapt heeft, heeft ie inderdaad een transparante achterdeksel gekregen. Ik wilde de look van m’n Monster zo veel mogelijk hetzelfde houden, met slechts subtiele veranderingen.

Geen fratsen als Cotes de Geneve of Collimacon diamante, maar een echt Spartaans toolwatch look.

Verder nog mooi gebold saffierglas gekregen met AR coating aan de binnenzijde. Kweenie of je de paars blauwe gloed kunt zien, maar ziet er erg mysterieus uit. Effe een druppeltje water erop. Yep, echt saffier :wink: Oh, ja ook op de achterkant heb ik er saffier in laten zetten. Die druppeltje-shot hebben jullie dan nog tegoed :stuck_out_tongue:

En als laatst een persoonlijk tikje: de dagschijf. Ik vind 't niet mooi dat de Duitse taal er op staat tijdens 't verspringen. Vloekt een beetje met de rest van de prints. (Yep, ben regelmatig nog tussen 2 en 3 wakker (zie m’n posts ;)). Dus heb er een zwarte schijf met Engelse tekst en Romeinse cijfers op laten plaatsen.

Dus in eerste oogopslag lijkt 't een gewone Monster. Prima, want ik em er voor een toolwatch goed uitzien zo. Pas bij nadere inspectie kom je achter de mods.

P.S. Eigenlijk vind chromenwijzers 't prettigst, maar volgens Rob zouden ze niet passen. En verder vind ik ze zo goed passen bij de indexen op de wijzerplaat. Die hebben immers ook een wit randje om de lume. Dus ik ben nu zeer content. Hopelijk kunnen we nog wat aan de waterdichtheid doen…

marnix_moed Schreef:

De Bellmatic is een mod van mezelf, waarbij ik wat
upgrades wou. Dat bleek moeilijker dan gedacht.
Daarover later meer.

Oh ja, bijna vergeten om m’n Bellmatic toe te lichten. Ook in aanmerking voor een paar subtiele mods. Maar die gingen prijs en technisch helaas niet door.
De Bellmatic heeft namelijk opstaand plxeglas van zo een 2mm, waar makkelijk krassen op komen. Dus ik dacht er saffier in te laten zetten, maar dat zou een fortuin kosten. Verder zou er natuurlijk relatief makkelijk een barst in kunnen komen, maar dat zou ik voor lief hebben genomen. Draag 't klokje immers niet vaak.

En verder wilde ik er ook een transparante achterdeksel op. Maar helaas heeft Rob er geen passend dekseltje kunnen vinden. Er zou misschien in een bestaande deksel een gat gemaakt kunnen worden, maar dat is misschien iets voor later.

Wel nog even de urenwijzer van lume voorzien. Maar 't blijft moeilijk zichtbaar in 't donker. Het is best een kleine smalle oppervlakte. Misschien morgen even met Rob kijken naar andere wijzers…:S