Nightflyer Schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij assisteren.
Ben al een tijdje aan het uitzoeken wat ik mooi
vind en wat ik wil. mijn budget reikt tot € 600,-
(inclusief transport)
Nu weet ik alleen even niet welke te kiezen.
Op het moment heb ik op mijn verlanglijstje:
- Magrette regattare chrono
- Steinhart Triton 30atm
- Chrystopher Ward C60 charcoal bezel
Maanden lang is de Magrette top favoriet geweest
echter nu ik de financiele middelen heb neemt
twijfel de overhand. Nu neig ik meer naar de
Steinhart.
Wat ik wil is in ieder geval een automaat of
handwinder, met goede lumen. Tevens wil ik in
ieder geval een stalen en leren band kunnen
monteren en moet het horloge nieuw zijn.
Ik weet dat dit een erg persoonlijke keuze is,
echter wil ik toch weten wat jullie voorkeur is en
waarom of waarom juist niet de voorkeur naar een
model uitgaat.
Uiteraard zijn andere suggesties ook altijd welkom

Alvast bedankt.
Viktor
Hoi Viktor,
ik heb zowel de Magrette als de Steinhart. Beide leuke klokken waarmee leuk te combineren valt met verschillende banden voor een andere uitstraling. Geen ervaring met de CW.
Waar ik bij een aankoop o.a. op let, is waarvoor/wanneer/hoe ik het horloge wil gebruiken. Tijd aflezen, duh… 
Maar wordt het een toolwatch die wat te verduren krijgt, of een dress voor alleen nette gelegenheden die vooral ontzien wordt, etc.
De Magrette vind ik erg mooi en leuk. De bezel springt er lekker uit, het uurwerk vind ik prachtig om naar te kijken. Aan de andere kant heb ik 't idee dat ie met z’n vele onderdelen relatief wel gevoeliger voor schade. Voor een duiker is het ideaal dat ie geschroefde kroon EN geschroefde pushers heeft. Maar voor een handopwinder vind ik dat minder praktisch als daily beater. Elke dag een keer open- en dichtschroeven vergroot de kans op schade aan 't schroefdraad. Bovendien heeft ie geen datum. Daarnaast heb ik twijfels over het glas, ondanks bevestiging van Magrette. Hij doorstaat de druppeltest niet.
Bandenwisselen is wel weer piece of cake met z’n lugholes.
De Steinhart vind ik met n eenvoudig eta werkpaardje wat betrouwbaarder. Puur op gevoel hoor, want beide klokjes lopen prima, maar ik ben ook zuinig op deze 2. M’n Monster en G-shock krijgen het zware werk te verduren, maar dat terzijde.
Jammer dat ie geen zicht biedt op het uurwerk, maar sommigen vinden dat ook niet horen op een duiker.
Steinhart maakt bij de Triton gebruik van hele stevige bandaansluiting door de tubes. Zijn imho minder kwetsbaar dan pushpins/springbars. Maar je hebt wel de tools bij de hand nodig om ze te verwijderen. Die krijg je er bij, maar op vakantie ofzo vind ik 't minder praktisch om die perse mee te moeten nemen.
Ondanks dat de Triton een millimeter forser is dan de Regattare Chrono, draagt ie beduidend groter door de ver uit stekende lugs. Bovendie zijn de lugs dik gevormd, waardoor ik dunnere banden er niet mooi op vind staan. Ik zou aanraden om de Triton eerst om de pols te hebben gehad als je geen brede polsen hebt en/of niet van over-sized/over-hang houdt.
Op beide vind ik de lume gewoon goed presteren. De hele nacht door en dat vind ik een voldoende. De groene lume van de Regattare vind ik meer opvallen vergeleken met de Triton.
Hoop dat dit wat meer inzicht geeft. Er zijn wel meer punten, maar tis al over 3 uur. Mocht je ze es naast elkaar willen zien, geef me maar een PB. Van beide klokken heb ik alle bijbehorende banden. De komende weken heb ik ze nog voorlopig in huis.